Valg af CPU, MB og Ram, Value/performance

Diverse d.  25. juli. 2005, skrevet af Abildhauge
Vist: 187 gange.

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2005 09:35:37
Svar/Indlæg:
342/54
Jeg er ved at samle "en lille ny" spillesmaskine. Jeg har så fundet ud at at udviklingen endnu engang har kørt min "opdaterede" viden i småstykker. Derfor har jeg et par spørgsmål til jer.

Jeg overvejer en AMD64 3500+ sammen med et Asus A8N sli.

1.
Hvilke ram skal man putte I sådan en maskine, når budgettet ikke er alt for stort. Altså ram der giver value for money.

2.
Jeg har læst at ASUS A8N Sli har en lille chipset køler der larmer helt infernalsk. Er der andre alternativer der er mindre larmende?

3.
Med value for money i øje bør man så vælge en anden CPU end den jeg betænker??

4.
Hvor stor en strømforsyning skal der til at opvarme sådan et system? Jeg forstår det reelt har mere at gøre med ampere end Watt, men det har jeg ikke forstand på :e Så I er velkomne til at komme med konkrete forslag. Igen med Value for money for øje.

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2005 10:31:13
Svar/Indlæg:
342/54
Er der ingen af jer kloge hoveder der kan give et svare på 1 eller flere af mine spørgsmål??

MrMojoRisin

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2005 11:02:40
Svar/Indlæg:
121/19
Jeg har sådan et a8n, min chipset blæser er godt nok stået af.
Har aldrig hørt den igang, men den larmer vist rigtig meget.

Er lige blevet anbefalet disse ram, skulle vist være gode.
GSkill PC3200 så dem hos www.cybercomputer.dk vare nr. 6303.
Kan ikke finde ud ad at klippe link ind her.
pris ca 1000,-

Jeg valgte en 3000+ venice fra www.shg.dk . Den skulle være rigtig god til og få noget mere power ud af den
Pris 1000

Chipset sæt blæseren, skifter du bare ud med en zalman passiv profil.
Har fået mig fortalt den skulle være god nok.
Pris 27,-

Min psu er en chill inovition 400w har ingen problemer. med den.

Er godt nok igang med at skifte mit mobo, gpu, og ram ud.
Har været uheldig, får nok et nyt a8n deluxe, efter som blæser er stået af, siger bare til dem at chippen er brændt af.
Min gpu, bliver ved med at give mig en blå skærm hvergang jeg prøver på at installere. Den skal også retur.
Den anden gpu fik jeg byttet i lørdags den gav mig ikke de mhz der stod den skulle.

Nu prøver jeg en dfi i stedet for.

MrMojoRisin

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2005 11:06:37
Svar/Indlæg:
121/19
Det kan være du vil købe mit a8n deluxe når det kommer tilbage fra rma:D

Btw, gpu blæsere plejer også at larme, så hvis du vil have den zalman på dit chip set. Så skal du ikke købe en artic cooling. Den gåt lige udover chippen.

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2005 12:00:57
Svar/Indlæg:
342/54
Du kan jo sende mig en PM når det kommer retur ;) Det kan være det kommer til at passe tidsmæssigt.

Men der er jo altid en risiko for det kommer til at klø for meget i fingrende så man bare "kommer til" at købe det hurtigere :00

Tak for svaret

Amin

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2005 12:24:33
Svar/Indlæg:
205/51
Hvis du har tænkt dig at overclocke, så skal du se meget NØJE på ALT hardware og give det god tid

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2005 13:33:03
Svar/Indlæg:
342/54
#5 Enig, jeg skal selvfølgelig først finde ud af hvad der skal proppes i maskinen.

Men når det er besluttet er det meget muligt at tålmodigheden ikke varer ved : :e