Moderator
Tilføjet: 25-07-2005 15:26:17
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg sidder her og skal lave et ultra billigt system, og har tjekket ud at disse elixir-ram er ret billige. Er der nogle der har haft kompatibilitets-problemer med elixir-ram, eller skal jeg spæde de ekstra 50-100kr i for at få noget ordentligt kingston, samsung osv?
Det samme med Excelstor-harddiske. Hos bjtrading har de en SATA2-harddisk med 80GB fra Excelstor til 379kr. Hvordan yder de?, og hvor meget støjer de?
Moderator
Tilføjet: 25-07-2005 15:45:22
Svar/Indlæg:
7881/1165
30kr....det er nok nærmere en 50'er...mit problem er et meget stramt budget, så skal jeg tage en 50'er ekstra... ryger processoren i hastighed. elller også får de et dårligere bundkort... Budgettet ryger bare hvis jeg skal sende lortet tilbage igen :( lidt mit problem. Vil emget gerne have de elixir, hvis de bare er stabile og funktionsdygtige!
Elexir burde virke fint og i så fald er det vel bare at sende dem tilbage igen på en meget billig måde :p Har selv en enkelt klods elexir ram i mit eget stationære P4 system.
Ang den harddisk, så har min stedfar en fin 80 GB Excelstor almindelig IDE tamtam, siddene i hans Sempron. Den yder skam ganske fint. Den larmer dog meget. Lyder lidt ala en gammel WD harddisk. Især når der bliver skrevet meget data på disken. Men ellers er den skam OK. Der har ikke været noget med den endnu. Hehe
Moderator
Tilføjet: 25-07-2005 20:55:59
Svar/Indlæg:
7881/1165
#5: Takker #6: Gør heller ikke noget. De skal bare bruges til standardbrug i en almindelig kedelig maskine. Hvad med på athlon64/sempron745-platform.. Nogle der har prøve elixir derpå?
I min forældres maskine og min søsters, sidder der en hhv. 40 og 80 gb excelstor harddisk, og de larmer lidt mere end hitachi når de skriver, ellers ikke. De yder også ok, så jeg kan kun anbefale dem, der udover bliver de ikke specielt varme.
Moderator
Tilføjet: 25-07-2005 21:58:42
Svar/Indlæg:
7881/1165
#8: supert.. lidt mystisk, at de så er så oversete... Jeg bestiller nok sådan en 80GB, og overvejer kraftigt 2x80 i raid til eget forbrug. 379kr per stk. er da super billigt! Faktisk den billigste SATA-disk jeg har set. selv konkurenternes 40GB ligger 50-100kr over :00 og det er uden NCQ og alt det andet "SATAII"-guf
glemte at tilføje at det er ide harddiske der sidder i mibe forældres og søsters pc... men det plejer ikke at gøre den stor forskel om det er ide, eller sata