hejsa alle.. jeg vil ligge ud med at fortælle nyheden som jeg går ud fra er en nyhed... jeg var i vært fald ikke selv klar over det før jeg fik det at vide i dag. Intel har planer om at lancere Dorthans/sonama´ens efterfølger med DUAL core til 2006 Q-1/Q-2.. jeg fik ikke be eller afkræftet om den får 64bit understøttelse... men Intel satser mere på dual core end på 64bit...
jeg ved det fordi at jeg har sommerferie arbejde i en fona butik i den by hvor jeg bor... og vi havde en Intel sælger ude i (går) 25/7 og derfor snakkede jeg lige lidt fremtid med ham... hehe ku sku ikek lade være... :r
men i vært fald tyder det på at intel ser sådan på det at 64bit er unødvendigt før man har brug for over 4GB ram i sit system... og de ser Dual core som en mere nødvendig ting... Desuden udgår P4 ´eren som vi kender den i dag i løbet af ca. 1-1½ år... det var hvad han sagde...
og ja jeg ved godt at det virker lidt lamt at jeg arbejder i en fona .. men det er faktisk ret fedt specielt fordi at vi faktisk ikke er så dyre som folk går og tror... fks ka man i fona købe en AMD64 3700+ san diego cpu med 2gb ram + et X600Pro og dual layer DVD-brænder for kun 8000 inclusiv keyboard og mus... det syntes jeg ikke er så galt igen faktisk... og jeg har selv været lidt imponeret over vores priser på bærbare også... nå men det var bare for at vise at det altså ikke er fona der er en rådden butiks kæde men nok nærmere merlin butikkerne der skoder lidt... :p
skriv bare hvis intels road map har de ting med som jeg har fortalt ... men så vidt jeg kunne huske så stod der ikke så langt frem i deres road map... ;)
Det sjove ved den er at den vil blive forbedret på alle punkter den er bagefter en Pentium 4 og dermed ifølge Intel's udsagn egne sig som en komplet mobil multimedie maskine, men den vil stadig være målrettet imod mobile. Der kommer nyere desktop/mainstream CPU'er baseret på Netburst arkitekturen (Pentium 4)...
Så de satser stadig på Pentium 4 som flagskib, men forbedrer deres Pentium M på de punkter den er svag og gør den i mine øjne et bedre alternativ hvis der kommer en hybridplatform fra Aopen, DFI og Soltek... også en adapter fra Asus 8) Så bliver det faktisk en komplet platform uden mangler som de nuværende Pentium-M platforme har...
Men ret lige overskriften... Det er en P-M (Pentium M) og ikke en P4-M (Pentium 4-Mobile). Den findes også, men er bare en Pentium 4 Northwood med lav default voltage og Speedstep teknologi enabled så den er faktisk rimelig outdated :)
Update: http://www.anandtech.com/trade... - Asus har skrevet lidt om Yonah'en der... jeg kan godt lide tanken om den - en low watt CPU der er hurtig i spil, ligeså god som Pentium 4 til "normale" workstation applikationer og så kan den multi-thread pga. dual core :e