Køb af hardware i Tyskland

Diverse d.  26. juli. 2005, skrevet af System
Vist: 330 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2005 02:22:25
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej gutter herinde!

Som skrevet i et tidligere indlæg, så er jeg igang med at finde hardware som til sammen skal danne min lillebrors nye computer. Jeg har nu fundet alle dele, men ville rigtig gerne give computeren en ekstra tand, ved at sætte et stærkt grafikkort i. Desværre er hans økonomi ikke helt som jeg ønsker, da han max kan give lidt over 2K....

Så var det at jeg så et link til et tysk site, www.alternate.de , hvor de sælger et XFX GF6800GT til kun 299 Euro.

Før jeg begiver mig ud i at købe det, vil jeg meget gerne have erfaringer fra jer af. Er det smart at købe det i Tyskland? Hvordan foregår det med betaling, garanti osv? Skal man ikke betale moms, således at prisen alligevel kommer op på den danske?

Hvis det ligger således, at jeg nemt kan betale når jeg har modtaget varen, samt at jeg ikke skal betale andet end varen og porto, så tror jeg, at jeg tager chancen.

Kom med nogle erfaringer, og gerne handlingsforløbet! Jeg tror ikke jeg er den eneste der vil få glæde af dem :)

Mvh
Laus
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2005 03:29:54
Svar/Indlæg:
4657/53
til og starte med skal du lige finde ud af om butikken sender til dk.

betalling er normal med bankoverførsel ( forud betalling) . tysker kender ikke til plastic kort :00
der skal ikke betales dansk moms når der bliver handlet i eu.
kun moms/vat eller hvad det så end hedder i div lande man handler i.
tysk moms er vel ca 18% og den engelske er 17.5% mener jeg.

garanti det er jo lidt mere besværlig og sende det til tyskland.

der har været rigtig mange tråde om dette emne her på siden.
og leder man efter tyske butikker.
så jeg vil anbefale at man går ud i venstre side og finder søgning skriver tysk og makere forum .
og så er der læse stof.

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2005 10:07:30
Svar/Indlæg:
767/119
Alternate sender til DK - pr efterkrav og tager små 100 kr i gebyr.. Desuden taler/skriver de engelsk - har selv bestilt mit 6800GT dernede, men er du sikker på at tilbudet stadig kører - sidst jeg kiggede var det slut!?

Men du kan trygt handle ved dem, kender et par stykker andre som også har handlet der med stor tilfredshed! Bare skriv en mail til dem på engelsk så får du svar igen - og det går ret hurtigt (både med respons og med at modtage pakken, tror der gik 3 dage - selv om hende jeg mailede med sagde at det nok ville tage et par uger)..

bobby16

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2005 11:25:55
Svar/Indlæg:
283/99
#0: jeg har købt PRÆCIS det samme gfx som du er ved at købe - PRÆCIS det samme sted.. og det rykker!
jeg har absolut ingen grund til ikke at være tilfreds, kortet larmer dog en del, men yder fantastisk!

siden det var min første gang, jeg handlede i udlandet, var jeg en del "nervøs" - men det er der slet ingen grund til at være...
først bestilte jeg, så sendte de en mail om at bestillingen var modtaget, og at de ville samle et "tilbud".. derefter modtog jeg en mail, hvori de fremsatte tilbudet : "mener jeg betalte ca 3-400kr for porto osv.. så skulle jeg ringe ind og bekræfte ordren, hvilket jeg gjorde på engelsk.. så gik der 4 dage, så modtog jeg kortet... simpelt - og billigt!
jeg sparede ca 1400 kr på mit gfx og en OCZ 520watt powerstream med porto osv.. så super!!!
hvis du har nogen spørgsmål, så skriv endelig.. :)

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2005 12:24:35
Svar/Indlæg:
1762/36
Har købt mit leadtek 6800gt hos alternate uden problemer, har handlet hos en håndfuld forskællige tyske forhandlere - har ikke haft probs med nogen af dem...

Har faktisk handlet hos alternate to gange, så hos www.cheep.de , www.jes.de (det er godt nok lidt over et år siden)...

Skal måske til at købe et Epox 9npa3+ eller DFI Lanparty NF3 sammen med en lille venice, hos enten www.e-bug.de eller alternate...

Men jeg har kun haft gode oplevelser med handler i tyskland og kan kun anbefale det...

Men du skal nok regne med at der går et par uger fra at du trykker "bestil" til at pakken kommer. - Da det tager en uge for banken at rykke pengene over..

BTW så var fragten 9_ hos alternate..

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2005 12:46:05
Svar/Indlæg:
1762/36
Alternate har ellers et X800XT til 299_
http://www.alternate.de/html/s...

hellere det end 6800GT