#25. Vi er enige, det giver nada, og det er også derfor jeg skrev at jeg ikke gider gå ind i en længere diskution omkring hvad man får ud af det reelt, men selv på 100 meter løb er der en vinder på marginalerne, og det er alt jeg forsøger at sige: At vi har en ny konge på førstepladsen, der på alle områder slår alle de andre selv om det er marginalt...
Jeg har hverken i denne eller andre tråde givet den holdning til udtryk at 1,2° C vil give noget som helst, og istedet for at bruge 700,- kr på et nyt hoved ville jeg hellere se om der ikke var noget andet der kunne optimeres i systemet, foreksempel fjerne flaskehalse der kan frigive endnu mere flow og tryk til de respektive hoveder, hvilket til syvende og sidst vil give endnu mere end de sølle 1,2° C der er tale om her.
Men som de fleste seriøse vandkølere ved, så er det stort set altid marginalerne der er til stede ved et generations spring, vi så 1-3° C ved springet til White Water, og efterhånden er vi så tæt på Ambient at det bliver 0,1° C pr 100W der afgør hvem der sidder på tronen, hvis du er i tvivl, så kig hos Watercoolplanet.de der lige netop tester ved 100W...
Men som jeg har sagt rigtigt mange gange før: Jeg er ikke overclocker, det siger mig ikke noget, og det interesserer mig ærligt talt ikke at tæske min computer fra vid og sans for at opnå 100 point mere i en 3Dmark test, da det jeg bruger min computer til er at skrive artikler, se lidt film, høre musik og andre stille ting, så mit største mål er istedet at bygge en computer der er totalt vandkølet, i støjfrihedens hellige navn, at den så nok samtidig kan clockes langt ud over alle grænser ud over det er så bare hvad det er, det skal da prøves, men det er ikke noget jeg gider gå seriøst op i, men alt respekt til dem der gør det.
MVH:
MaGiX