#1 Jep, så nu behøver du ikke frygte DFI's bundkort larm når du skal opgradere til A64 :e
#2 Ja, har set hans profil, den er også nice, lidt mere professionel montering end mine selvskærende skruer, men tror min har større køleevne end hans ;)
fordi de vandkølehoveder der er lavet har så smalle gange til vandet der skal igennem det at det mindsker flowet, desuden koster de kassen 400 kr + ....
Hvor meget giver disse kølerløsninger egentlig i temp. til forhold til stock køling. Jeg ved godt man får mere lydløst ud af det men hvad giver det af temp ? Kunne godt være interesseret i at lave sådan et mod med mit board :e I må lige poste nogle temp's med stock køler og med moddet køler.
Og så et lille spørgsmål, 8000RPM !?!??! - Min kører 3400 som jeg har sat den til, den vil gerne 3800 hvis den får lov - men gør den ikke :P - men fra det til 8000??? - Det er noget af et spring...
1#Nice, ingen tvivl om at den nok skal kunne køle det chipset 🙂 Men sig mig en gang der er da ikke plads til et GFX mere.. så du kan køre SLI. dooh ! det er jo et ULTRA du har 🙂
Jeg glæder mig bare til jeg får vand på mit chipset / mosfeet / DDR-ram 8) Har også passiv køling på nu, se evt. profil. og undskyld for den dårlige billede kvali.
min holder den på 39-40 grader atm (folding 24/7) ambient temp er 22...og ja den dfi blæser på fuld knald lyder af noget...allerede omkring 5000rpm som min kørte (har fuld knald på chipsæt volten) larmede den meget....og blev ca 47 grader varm.
jeg kørte heller ikke med 8000 rpm før, kørte med 2500 rpm og der blev chipset ca. 55ºC, de 8000 rpm er hvad den kører med fuld skrald så det lod jeg den køre i et par timer for at se hvad temperaturen blev ;)
med det acceptable støjniveau som 2500 rpm laver: ca. 55ºC
med 8000 rpm: 42ºC
med den passive kobberblok: 41ºC
# 17
Det er let lige hurtigt at tage nogle af de nederste finner af, og så er den klar til SLI ;)