Kan jeg få en bedre dvd brænder end

Diverse d.  27. juli. 2005, skrevet af livefreak
Vist: 197 gange.

livefreak

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2005 16:06:42
Svar/Indlæg:
97/49
Har siddet og surfet lidt rundt, og kigget i dette forum Osv, jeg er kommet frem til at denne brænder er oki ??

Har i Evt bedre forslag ?

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

comrad

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2005 16:21:45
Svar/Indlæg:
19/3
det lyder da som en fin brænder, Plextor plejer ihvertfald at vide hvad de laver.
Selv har jeg en asus, som vistnok er baseret på en pioneer brænder, og den virker som også fint. Men ville da selv fortrække plextoren hvis jeg skulle vælge imellem de to :e

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2005 16:36:42
Svar/Indlæg:
6899/119
er det ikke lidt mange penge at bruge på en DVD brænder nu om stunder :l

køb da en LiteOn....også fin kvalitet og koster kun 60% af hvad den plextor gør.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
27-07-2005 16:36:43
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg har selve en NEC 3520A og den funkler bare.. så jeg ville anbefale den nye version af denne 3540....

jeg har før haft plextor og de fleste af dem har virket fint - men efter jeg har fået min NEC vil jeg ikke ofre flere kr. for en plextor.. har ikke prøvet den du skriver, men den koster i hvertfald noget mere end min....

snake_dk

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2005 16:38:06
Svar/Indlæg:
191/8
Edit: ^he beat me, man skal være hurtig her hehe ;)
Hvad med en NEC 3500A eller 3540? De koster kun det halve. Har selv haft en NEC 3500A og den var perfekt, ikke en eneste fejl brænding mens jeg havde den..

livefreak

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2005 16:44:43
Svar/Indlæg:
97/49
Hvorfor er den der 3540 billigere end 3500 ?? Gir ikke nogen mening for mig :l

Man kan da godt se det klart bliver en NEC... :O)

Spanx dudes

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2005 16:58:02
Svar/Indlæg:
311/38
NEC er nok også det bedste mærke...

BTW DVD-brændere er jo så billige at hvis den får i stykker efter 1 måned køber man bare en ny... ^o)

Evers

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2005 17:19:19
Svar/Indlæg:
226/21
Jeg har den Plextor du linker til i #0, og den er for dejlig 8)

Det kan godt ske at den er dyrere end andre brændere, men det er virkelig Plextor når de er bedst :e Den er utrolig hurtig, og brænder perfekt med 16x på 8x skiver (I DVDDecrypter).

Der fulgte forresten også en sort-front med til min Plextor, så man selv kan vælge om den skal være hvid eller sort :)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2005 17:31:18
Svar/Indlæg:
4120/115
Kan også rigtig varmt anbefale Plextor brænderen! Rigtig kram 😉 Har selv 712'eren i SATA versionen, og den køre som en drøm, virkelig et kvalitets spring op fra andre brændere...

Men hvis du er mere interesseret i en brænder som er billig, og kompatibel med stort set alle skiver osv. så er NEC brænderne også et rigtig godt bud, men kvaliteten er ikke den samme...

Har forgæves købt flere billige disk mærker, som ikke kan brændes med Plextoren, men kvalitets diske som f.eks. Verbatim osv. dem sluger den uden problemer overhovedet, og læg mærke til uden problemer, Tror aldrig jeg har brændt en fejlbrænding på disse skriver, og har endnu heller ikke oplevet at brændingen har været af en så dårlig kvalitet, at disken er blevet dårlig med tiden, men intet holder jo evigt... men jeg er nu også af den opfattelse at jo langsommere brænding, jo bedre kvalitet, så jeg brænder aldrig med over 4X... 😉

TBT

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2005 17:49:18
Svar/Indlæg:
422/14
Fejlbrændninger skyldes i langt de fleste tilfælde brugerfejl.

Enten laver de alt muligt andet mens der brændes, eller forsøger for høj hastighed på et sløvt system.

Selv bruger jeg NEC ( 2500->2510->3500->3520) og alle har været et trofast bekendtskab, ingen af dem har nogen sinde lavet fejl på en skive, det være sig CD eller DVD.

At du fremhæver at Plextor er god til Verbatim skiver undrer mig lidt, ALLE brændere kan brænde på kvalitetsskiver, men så snart de ser de billige udgaver så kniber det for Plextor med flere.

Det skal siges jeg aldrig har købt en Verbatim skive, så jeg ved ikke hvor gode der er, men de skiver jeg bruger (prodye) koster under 3 kroner, og jeg har som sagt aldrig måttet smide en skive væk.

Om der så holder kortere eller længere end verbatim, skal jeg endnu ikke kunne udtale mig om, for det første jeg brændte i min 1X Toshiba brænder, virker stadig, og det er år siden de er brændt.

Så hvorfor give flere gange beløbet for en vare der kan det samme eller mindre end den billige? (Gælder både brænder og medier)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2005 17:59:25
Svar/Indlæg:
4120/115
De fejlbrændinger du omtaler er bufferunderun, altså når brænderen løber tør for data, og der kommer huller i datastrømmen, fordi harddisken laver alverdens andre ting imens... I de fleste tilfælde redder teknologier som burnproof osv. diskene aligevel, men man kan sku aldrig være 100% sikker!

De fejlbrændinger bla. plextor laver på de billige medier, er simpelthen fordi laget som der bliver brændt i er for tyndt eller for dårligt, og Plextor brænderen er nok en tand mere følsom, end f.eks. NEC brænderne er... Denne form for fejl ses også ofte på dyre cd-afspillere osv. som ikke kan, eller har svært ved at læse dårlige cd'er, netop fordi de er mere følsomme! Så man kan jo egentlig sige at det er et kvalitets tegn at de gør det...
At der så i andre tilfælde er tale om direkte forkerte informationer på især noname diskene, så de bliver genkendt som helt andre diske, end det egentlig er, det har NEC så også været gode til at lave redundans for i deres firmware osv.