Stel @ computer

Diverse d.  27. juli. 2005, skrevet af luke.perry
Vist: 320 gange.

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2005 20:22:27
Svar/Indlæg:
59/16
Hej jeg har før skrevet om nogen problemer med bundkort, jeg har så snakket og testet hos forhandleren og vi fandt ud af at mobo godt nok ikke virkede, men samtidigt så så det ud til at min com fik noget stel et sted fra.
Vi fik com til at virke hos forhandleren, men det var godt nok uden at sætte selve kabinettet til.
Da jeg så kommer hjem så laver min com igen bøvl. Først så vil mit tastatur ikke virke når jeg loader. Anden gang jeg booter op, går den så næsten i windows og slukker så.
Herefter er der bare sort skærm når jeg tænder den op ?:(
Derudover så kan jeg kun tænde på kabi, jeg kan ikke slukke.
Mit system er:
Coolermaster stacker
MSI K8N Diamond
3000+ Venice
1GB G-skill ram
Coolermaster 550W strømforsyning

Jeg har prøvet at det eneste som var i kontakt med bundkortet var de stik som går fra kabi til MOBO, alle andre unødvendige stik holdt jeg ellers langt væk fra computer men lige meget hjalp det.
Nogen som har nogen ide om hvor den kan få stel fra og om det hele kan være futtet af x( :(

Ud over det så ved jeg at der er en måde jeg kan "kortslutte" kortet så jeg går uden om powerswitchen på kabi.

Det skal også siges at jeg har testet mine ram og de virker. Alt det andet kan jeg desværre først teste ordentligt i morgen.

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2005 20:25:08
Svar/Indlæg:
1419/29
Du kan da bare bruge en skrugetrækker til at tænde med ;)

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2005 20:25:58
Svar/Indlæg:
6899/119
har du for det første prøvet at cleare cmos efter der kommer sort skærm?

og det med tastaturet oplevede jeg også da jeg skiftet HW for et par uger siden.

da jeg kom et USB tastatur i hjalp det....men bagefter virkede mit PS2 igen.

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2005 22:00:45
Svar/Indlæg:
59/16
1) Hvad er det nu for to pins jeg skal sætte skruetrækkeren på?

2) Lige meget om jeg propper USB eller PS2 i så laver den sgu bøvl. Må lige prøve at cleare CMOS i morgen.

Men jeg tror sgu næsten det skyldes den får stel et eller andet sted fra, men kan det være det stik som går i fra kabinettet af. ?:(

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2005 22:16:28
Svar/Indlæg:
6899/119
stel....er det statisk elektricitet?

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2005 22:19:06
Svar/Indlæg:
59/16
Nej stel er ikke statisk elektricitet, sådan som jeg har forstået det. Jeg fik også bare at vide at det var det.

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2005 22:20:39
Svar/Indlæg:
59/16
Men ellers så må jeg se om nogen af computerentutiasterne på mit kollegie kan finde ud af hvad der er i vejen. Ellers så kan det jo være at der er nogen herinde fra som bor i Odense som kan give en hånd. :)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 01:47:28
Svar/Indlæg:
3346/81
Stel er "jord-forbindelse" og dermed et spørgsmål om at strømmen render et forkert sted hen. En mulighed kunne være at når du har bundkortet monteret i kabinettet, så er der noget der kortslutter - altså bundstøtter til moboet eller tilsvarende.

Tomgun

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 01:54:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Du er sikker på, at der ikke sidder et afstandsstykke for meget skruet i? :)

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 08:21:02
Svar/Indlæg:
244/73
har du jord i den stikkontakt hvor din pc er sat til hvis ikke så prøv lige at få det ordnet. Da der i de fleste pc'er er 80-120V fra stel til jord hvis den ikke er lagt til jord.

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2005 12:07:15
Svar/Indlæg:
59/16
Tak for rådene, jeg prøver lige at teste med tingene ude af mit kabi her i dag.
Der er godt nok ikke jord i mit stik, så det kan være.
Jeg vil da lige prøve at kigge på bundstykkerne. Det er bare underligt for det har ikke været et problem med min gamle computer som sad i samme kabinet.

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2005 12:24:38
Svar/Indlæg:
59/16
Har sgu lige prøvet med tingene ude af kabi, og den starter op, dog er skærmen helt sort. x(
Må se i dag når jeg kommer til Odense om ikke jeg kan finde nogen med et PCI-E bundkort hvor jeg kan få testet mine ting.

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2005 14:18:32
Svar/Indlæg:
59/16
Tror muligvis at jeg har fundet fejlen i et stykke *¤%*%% afstands stykke. Jeg kan dog stadig kun starte op i sort skærm, så er der nogen som ved om hele bundkort og diverse dele kan være gået i stykker på baggrund af det?

spand-online

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 16:31:35
Svar/Indlæg:
143/6
En af mine venner havde engang et probblem der minder om dit, jeg mener han løste det ved at mugge en antistatisk pose under hans bundkort

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2005 17:13:52
Svar/Indlæg:
59/16
Ja det har jeg også overvejet, men lige PT er det sådan at lortet starter op i sort selv om jeg har MOBO til at ligge ved siden af kabi på en antistatisk pose. Tror jeg må blive nødt til at teste hver enkelt del, for har lidt en mistanke til at MOBO måske kan være stået af. For har også prøvet med en alm PCI GFX dog i en anden port og der var samme problem.
Så spørgsmålet er lidt om MOBO kan stå af ved at der måske er en skrue der har rørt MOBO?

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2005 00:29:17
Svar/Indlæg:
59/16
Så kører systemet sgu :e :p :)

Mig og en anden prøvede os lidt frem og tilbage og lige død var lortet sgu. Men så fandt vi til sidst fejlen. Det viste sig at bios fra start af ikke gav nok spænding til at der kunne køres med 1GB ram, og derfor ville den slet ikke vise noget på skærmen.
Vi prøvede så at smækken 512ram i og så cleare CMOS og så ville den godt boote op.
Der var dog stadig et problem, og det var at den ikke ville køre dual channel ram, medmindre at vi satte ram til at køre 100MHZ. Det skal så siges at bios var fra december, så vi installerede Windows og opdaterede bios og vupti så kører det sgu. :e
Så nu skal der sgu power games og OCs. :)
Dog syntes jeg at det er lidt kritisabelt at MSI laver sådan en fejl på deres MOBO, for selvom bios er 6mdr gammelt så burde det da stadig være rimeligt normalt at køre 1GB ram.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2005 00:59:06
Svar/Indlæg:
3346/81
#15 - Gratulerer L.P. - Det er set før - også fra andre fabrikanter - at ram skal noget mere "sovs" end det boardet default starter med. Surt, men alligevel en "god" fejl.

Tomgun

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2005 01:07:29
Svar/Indlæg:
59/16
Takker Tomgun.

Nu er man da blevet det klogere må jeg sige. Lidt irritedende dog. Men nu virker det sgu.