Virus?

Software d.  27. juli. 2005, skrevet af SharePirat
Vist: 379 gange.

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2005 23:47:49
Svar/Indlæg:
294/76
Hey.

Her den anden dag, fik jeg nyt bundkort, fik det smidt i osv, og det kørte bare, men pludselig popper det op med advarsler om at der er lort i min registreringsdatabase og at jeg skal gå ind på forskellige hjemmesider for at få gennemsøgt min reg database.
Efter alle de der advarsler, begynder alt bare at gå galt, jeg kan ikke skrive til folk over msn, kan ikke gå på nettet og alt muligt. Tænker så at det nok er virusser.
Jeg henter så det gratis AntiVirus program AntiVir, hvilket plejer at være rigtig godt, jeg scanner og den finder 5 virusser. jeg hiver mit net stik fra, og scanner igen, og installerer Sygate Firewall.
Nu er Sygate den eneste ting der holder virusserne væk, AntiVir kan ikke finde nogle virusser, men der kommer stadig den advarsel op om at jeg skal tjekke min Reg database.

Hvad skal jeg gøre?

Mvh. David

svend

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2005 23:57:43
Svar/Indlæg:
308/22
formater... uden netkablet i ! installer AV og derefter FW... og husk lgie SP2 inden du begynder på AV og FW

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2005 23:59:25
Svar/Indlæg:
2353/24
Det tyder på at dit antivirusprogram ikke var ordentligt opdateret, Man kan aldrig stole på "autoupdate funktionen", eller det er ihvert fald min erfaring.

Hvis du har en anden computer i huset, så prøv at tage din egen hd ud og sæt jumperen til "slave" og sæt den over i den anden computer. Start computeren op og opdater antivirusprogrammet, dernæst genstarter du computeren i fejlsikret tilstand (uden netværk) og lade antivirusprogrammet scanne din hd, og slet alle de virusser den finder.

Når den finder så mange, vil det bedste (i det lange løb) være en reinstallation, samt en router til at beskytte din linie.

Man skal ALTID køre med både firewall og antivirus, hvis man ikke har router, men der er det afligevel en god ide at køre med antivirusprog.

Du gik vel ikke ind på nogle af de sider som den vil have dig til? for det er det dummeste man kan gøre.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 01:38:48
Svar/Indlæg:
6899/119
tag det nu roligt guys....det er ganske simpelt det her.

gør følgende:

1. højreklik på denne computer og vælg administrér.
2.trykker på tjenester og programmer næst nederst. udvid og tryk på tjenester.
3. aller nederst trykker du på standard.
4. du finder "Messenger" mellem alle de navne der står på listen.
5. højreklikker på den og vælger egenskaber.
6. i feltet ud for startup type (jeg har engelsk windows) vælger du disabled/deaktiveret.
7. trykker på anvend :p

så kører bussen mester ;)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
28-07-2005 10:21:05
Svar/Indlæg:
4033/364

det er nemmere at skrive msconfig i Kør.. vælge startup, så kan man klikke hvad der skal starte og hvad der ikke skal..

hvad angår #0

1) antivir opdaterer ikke sig selv, der skal du f.eks. have www.avast.com (du kan hente en gratis version) prøv evt. med www.trendmicro.com de har en online scanner (hedder housecall)

2) hent Search and Destroy spybot - det kan være spyware der laver rod

3) kør scandisk

der er et regtool - men mener at XP kører det... kan desværre ikke lige huske kommandoen..

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 11:05:36
Svar/Indlæg:
6052/189
#0.

I min verden lyder det som om en windows-installation der ikke er opdateret. En firewall kan afaik kun beskytte mod virusser der udnytter DCOM-tjenester ( ala Blaster-virussen. Den med 60sek popup ).

Dit AntiVir burde virke fint nok, så længe det er opdateret, men det skal self også gælde for din firewall, OG ABSOLUT også for dit windows XP.

Når du har opdateret disse, er det som du selv siger, at hive netstikket og scanne.

Mvh

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 14:59:35
Svar/Indlæg:
1351/11
Når det skal være et gratis antivirusprogram, så er AVG helt suverænt, det opdaterer selv og er igen og igen blevet kåret som det bedste.

Det kan hentes fra www.grisoft.com

eller direkte link for de magelige : http://free.grisoft.com/doc/2/...

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 15:30:51
Svar/Indlæg:
6899/119
der vil jeg også klart give #6 ret.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2005 15:32:48
Svar/Indlæg:
1373/34
Må også give #6 ret. AVG er helt suverænt :e

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 15:46:25
Svar/Indlæg:
1478/40

Køre selv med en meget gammel engelsk XP cd SP1. Jeg køre uden anti-virus, og har aldrig haft nogen form for vira eller problemmer. derimod får jeg alt muligt lort på compen hvis jeg installere SP2. Så SP1 er hos mig klart at fortrækker.

0# prøv lige at gå ind i denne computer og derefter windows-system32. se om du har 1 eller 2 filer der hedder "Mapi32"

hvis du har 2, så PM mig lige, så skal jeg guide dig igennem det reg base bøvl.:)

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 17:40:19
Svar/Indlæg:
294/76
Mange tak allesammen, har prøvet lidt af hvert nu, men vil lige prøve med den der AVG :)

9# Nope, jeg har ingen de hedder Mapi32 ;)

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2005 18:28:09
Svar/Indlæg:
1478/40

10# du skulle gerne havde en DLL fil der hedder MAPI32.DLL ;)

Mange vira har det med at duplikere denne fil, som "skjul"

the

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2005 22:21:47
Svar/Indlæg:
1019/119
det bedste antivus/firewall program du kan bruge er zone alarm security, men det er heller ikke gratis men jeg tror nok du kan få en gratis version. hvis du vil være helt free for hacker så skal du have norton firewall, zone alarm security og sygate firewall og så ad-aware og til sidst Search and Destroy spybot så skal jeg love dig for at der ikke kommer nået ind på din computer men så køre din cpu også med 50% abjede hele tiden :e
vil lige sige til dig at du skal lade være med at køre med SP2 eller opdatere hvis du har en XP kopi :e

The name 8)

sapoisk

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2005 22:32:24
Svar/Indlæg:
78/13
#10 du skal lige huske at gå i tools -> folder options -> view -> find afsnittet hidden files and folders -> ændre det til show hidden files and folders.

så skulle du meget gerne kunne finde den MAPI32.DLL fil

palle

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2005 10:39:28
Svar/Indlæg:
2307/37
#0, formaterede du og geninstallerede Windows, da du puttede dit nye bundkort i? Ellers tror da fa'en, at du får allemulige fejl. At du så har en masse virus på din harddisk er så en ting, men hvis du har puttet et nyt bundkort i uden at formatere/geninstallere, så tror jeg de fleste af dine fejl skyldes det... ;)

b.kirkegaard

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2005 19:20:04
Svar/Indlæg:
20/6
#9 "Køre selv med en meget gammel engelsk XP cd SP1. Jeg køre uden anti-virus, og har aldrig haft nogen form for vira eller problemmer"

Så siger det da sig selv at du ikke har virus!!! ;) Men er man heller ikke syg, hvis man ikke går til doktoren??? - Se nu hellere at få scannet din HD, mester :i

BTW: AVG er det bedste, gratis AV!!!!!

Brian

Teresa

Moderator
Tilføjet:
31-07-2005 21:10:18
Svar/Indlæg:
2458/91
Flytter lige 2 svar fra det andet indlæg "virus?"

svar fra: MSV 30/7-05

du må endlig ikke lave de online virusskaninger da det er højest sansynligt spyware du instalere i stedet for. Jeg hentede en demo af panda platinium antivirus og jeg skal da lige love for at den fandt noget som norton ikke kunne klare og så fjerner den også spyware.Den hjalp mig af med samme problem.

---------------------------------------------------------------------------------
svar fra: Boris 29/7-05

Der er nok ikke andet for at lave en geninstalering af xp, tror at en af virusérne som har haft held med at komme ind på din pc har allerede lavet ged i din reg. database. Det er altid en god ide at have en antivirus samt firewall på sin pc fordi inden du ved af det har du virus eller andet skidt på din pc.

---------------------------------------------------------------------------------

Næste gang er det rigeligt med ét indlæg...... Held og lykke...