Pc vil ikke starte.

Diverse d.  28. juli. 2005, skrevet af jacobsen
Vist: 171 gange.

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2005 12:45:04
Svar/Indlæg:
199/62
Jeg har et væsentligt problem med min pc, den vil ikke starte. Den har kørt det meste af dagen igår uden problemer, men her idag vil den ikke starte. Jeg har tjecket at der er strøm, og når jeg prøver at starte gir det et lille ryk i blæserne, hvorefter der ikke sker mere. Jeg har prøvet at skifte strømforsyning ud, men der er strøm på bundkortet, for der er en diode derpå som lyser. Og jeg har selvfølgelig tjecket at der er strøm på...

Hvad kan problemet være? :l

luke.perry

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2005 17:50:26
Svar/Indlæg:
59/16
Selvom jeg ikke har været så heldig med at samle min nyeste computer :e
Så har jeg stadig samlet min faders og der var samme problem, som du lige skriver. Ved mig har det nok været en af de skruer som går op fra kabi og op i MOBO som nok har siddet lidt skævt og derfor har lavet sjovt. Jeg sikrede mig bare at der ikke var nogen skruer som ikke skulle være der og så startede jeg ellers med at sætte MOBO i igen, og sikrede mig så at de ikke sad skævt og derved kom til at røre MOBO. Derefter virkede det.

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2005 21:10:30
Svar/Indlæg:
199/62
Der kan vel ikke lige pludselig være noget galt med den måde bunkortet er sat i med over en nat, når det har kørt i lang tid uden problemer....

Jeg forstår virkelig ikke hvad problemet er, for der er jo strøm på bunkortet... :(

TBT

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2005 22:35:25
Svar/Indlæg:
422/14
Lugter af en defekt strømforsyning, men siden du siger du har skiftet den, så er det er dødt MB, for ellers skal blæserne der trækker strøm fra MB køre.

Går ud fra det er din CPU blæser der giver er ryk, og NB GFX?