Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2005 15:53:14
Svar/Indlæg:
125/39
Hejsa.
Jeg har flg. system:
AMD64 Winchester 3500+ @ 230(.2?)MHz HTT x11 (2532MHz) 1.55vcore
Abit AV8 4x HTT
512mb Geil ultra platinium PC4000 2.8vdimm
Club3D X800Pro VIVO @ XT PE.
Win Xp Pro SP2
Jeg har et besynderligt problem, min spand crasher kun i D3D spil, dvs. BF2 og CS: S. I OpenGL spil som Counter-Strike 1.6 kan jeg spille uden crash.
Jeg har ikke været specielt heldig med overclockings-potentialet i min cpu, men 230MHz HTT er stabilt nok ved mig - så jeg mistænker selvfølgelig mit gfx for at være synderen for disse crashes.
Jeg har prøvet mange forskellige drivers, både Omega og ATI's, med samme resultat. Det skal lige siges at jeg IKKE kan køre 520/560 som et XT PE kort, men "kun" 504/540 - alt derover giver artifacts osv. Kunne kort efter jeg flashede kortet køre 510/550 - men nu gider den ikke lege med der.
Er det en af de åbnede pipelines som giver mig dette bøvl? Jeg har ladet mig fortælle at det ikke er muligt at lukke disse pipelines ved et evt. flash tilbage til en x800 pro bios.
Men det jeg ikke forstår, er at CS 1.6 ikke crasher, men det gør som sagt BF2, CS: S osv. Sådan umiddelbart kunne det også være kølíngen på graffikkortet, da jeg skulle mene det ville blive varmere i mere krævende spil som BF2 og CS: S - men ifl. ATITool maxer det ved omkring 60-70c i load.
Selve "fejlen" består i at computeren fryser og lyde looper - så nogle gange crasher den til desktop, andre gange ryger den helt i dammen. Det kan variere meget hvornår den gør det, nogle gange kan der gå 10min, andre gange 3 timer.
Jeg har prøvet at opdatere til den nyeste bundkorts bios, men der vil maskinen ikke engang poste ved 230MHz HTT - så jeg flashede tilbage med det samme.
What to do?
Ps. Hvis der er en som ligger inde med en Club3D X800 Pro VIVO bios, må I meget gerne sende den til mig på - kan se backup bios'en røg under en formatering.