Jeg har også for nylig investeret i en 2005FPW, og selvom der er 2 områder hvor den faktisk er lidt dårligere end min gamle 15" Samtron 50S, så er det stadig en rigtig fed skærm.
Det gode:
+ Størrelsen
+ Opløsningen (selvom ikke alt understøtter 10:16 lige godt)
+ Farverne
+ Opdateringshastigheden
+ 0 pixelfejl
Det knapt så gode:
- Allerede nævnte problem med backligt (min har det ret udtalt i nederste venstre hjørne, i mindre grad i øverste højre og minimalt i nederste højre). Det er ikke helt tilfredsstillende, men som sagt bemærkes det kun på sort baggrund, og derfor er det meget sjældent til gene.
- Ensfarvede flader ser for mig en anelse mere "grynede" ud i forhold til min gamle TFT. Det virker som om at coatingen/yderste skærmlag gør, at de enkelte pixels "spejler sig" lidt, så de får en smule mørkere eller lysere nuance, alt efter hvilken vinkel man ser dem fra. Fænomenet ses mest på lyse, ensfarvede flader (hvis man ser godt efter), men det er også noget man vænner sig til.
Alt i alt er jeg stadig super glad for mit nyindkøb, men jeg ville nok give den 4 ud af 5 stjerner, på grund af de to detaljer som forhindrer den i at være perfekt. :)