Laptop Probs. *update*

Diverse d.  31. juli. 2005, skrevet af vicster
Vist: 185 gange.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2005 14:39:33
Svar/Indlæg:
178/40
jeg lægger lige ud med min standart bemærkning "JEG har brugt søg funktionen" :e

min laptop som nu er vel omkring 2 år gammel, har i langtid haft problemer med at spontant at slukke der er overhovedt intet mønster i det den gøre det som den syntes er belejligt.

den er en Vega 755+ studie

2,4GHZ Celeron (ja ja men det var self lige inden der kom centrino om mobiles)
512MB DDR ram mener nok det er en PQI klods
60GB hdd

jeg har indtil videre regnet mig lidt frem til at det er fordi mine ram bliver meget varme,
ikke så man brænder sig men pænt varme bliver de. Harddisken bliver også rimelig varm, inclusiv Processor men dog fungere køle mekanismen godt nok til at jeg tvivler på den er problemet.

er der nogen der kunne have nogle forslag/løsninger eller andet, der måske kunne hjælpe mig med at få min bærbare til at fungere så den kan bruges til det formål som navnet ligesom proklamere "Bærbar".

en anden overvejelse er om at det er muligt at skifte køligen i en bærbar. Om der var nogle der lavede køling til bærbar (ikke pads)

vis jeg mangler noget eller noget skal spicificeres sig endelig til.

Mvh
Vicster

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2005 15:46:44
Svar/Indlæg:
485/57
Sidder der kun én blæser i den? Efter 2 år kan den jo godt være fyldt med "junk"...

vicster

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2005 16:34:44
Svar/Indlæg:
178/40
det er den ikke, jar haft den åben ved flere lejligheder for at se hvorfor den nu slukkede igen.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
31-07-2005 17:30:37
Svar/Indlæg:
4033/364
du kan da prøve at sætte den til at køre med halvhastighed (mener også celeron'en kan på en bærbar).. så vil den alt andet lige udvikle mindre varme og derfor ikke slukke.. hvis det altså er det der er problemet..

ellers prøv at køre memtest86 (google søg)

well du kan måske være heldig at finde en køler der passer , men ellers prøv at kontakte forhandleren du købte den af.. og høre om de har køling.. ellers deres disitributør

vicster

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2005 18:23:28
Svar/Indlæg:
178/40
ok jeg får en fejl i test 6 men nåede ikke at skrive den ned gahh..... jeg må prøve at skrabe sammen til en ny klods. (vis det er det der er problemet) tror lige jeg tæver den i min stationære først for at som om fejlen vender tilbage.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2005 18:31:17
Svar/Indlæg:
178/40
by the way,

nej min kan ikke røre ved CPU hastighed overhovedt der er slet ikke en indstilling til at se vilken en der sidder i maskinen lol

men tak for rådet med MEMtest havde ikke lige overvejet det.

MvH
vicster

bechmann

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2005 19:21:42
Svar/Indlæg:
631/84
du kan ikke sætt dine ram fra din bærbar i din stationære ;)

vicster

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2005 20:00:06
Svar/Indlæg:
178/40
jo for den bruger ikke bærbar ram

vicster

Superbruger
Tilføjet:
01-08-2005 14:02:09
Svar/Indlæg:
178/40
MUstifustisk....

nu har jeg lavet mem test et par gange på den klods der sad i maskinen og det viste sig at den lavede fejl og slukkede prompte.

nu har jeg så bytte lidt rundt og lala satte klodsen fra laptopen i min stationære og kørte memtest86 igen probs den kørte 3 passes u problematisk, så smed jeg den klods jeg havde pillet ud af stationæren over i min laptop dne køre nu memtest på 4 pass og igen probs.

arg hvordan kan det være at den samme ram klods kun laver fejl på laptopen og ikke i den stationære ??? hmm jeg er komplet mystificeret !

Mvh vicster