Ny køler på 6600GT

Diverse d.  31. juli. 2005, skrevet af skummel dude
Vist: 187 gange.

skummel

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2005 23:46:49
Svar/Indlæg:
29/15
Hey.
Det er ved at være et godt stykke tid siden jeg købte en zalman køler til mit Asus 6600GT grafikkort.
Men da jeg skulle afmontere standard køleren fra mit gamle 6600GT, kunne jeg ikke finde en måde at tage køleren af pga. de der underlige platicdimser med fjeder og modhager osv.
Jeg endte op med at knække et microskopisk lille stykke af noget på kortet, men en saks, fordi jeg ville klippe de der plastic-ting der af.
Men jeg må have gjort det ordenligt nu.
Hvordan tager jeg standartkøleren af´på en ordenlig måde?
Jeg ved godt hvordan man monterer køleren, Men SKAL den sidde helt lige på gpu´en?
Altså jeg mener kølehovedet er jo 4-kantet og det er gpu´en jo også, men SKAL den sidde så den dækker hele 4-kanten?
Og hvor meget kølepasta skal der på?
Kunne være rart med svar på spørgesmålene, eller mayb et link til en guide

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2005 00:44:48
Svar/Indlæg:
6052/189
din køler skal kun røre den øverste flade af kernen..

Og du tager den gamle køler af ved at klemme de små sorte dimser sammen, og skubbe dem stille og roligt ud af deres huller..
Brug evt en lille tang til at trykke dem sammen.

Og når vi snakker pasta så er det minimalt.. hvis det er Arctiv Silver 5 du har, så plejer jeg at bruge min fede finger til at smøre et tyndt tyndt lag på.. det skal KUN lige dække.. ikke mere.. man skal akkurat IKKE se igennem pastaen.. det skal være LIGEFØR man kan..

Mvh

skummel

Overclocker
Tilføjet:
01-08-2005 01:05:05
Svar/Indlæg:
29/15
Har allerede skiftet køleren.
Zalman cu700 er sørme god, den køler rigtig godt og er rimelig støjsvag.
Jeg var for utålmodig til at vente på svar så jeg gik bare i krig :).
Jeg kunne ikke rigtig klemme de der dimser sammen, men jeg fandt en meget skarp kniv og skar det øverste af de der dimser af, en farlig aktion, men der skete ikke noget.
En vidunderlig køler på i stedet for de der små larmende satanner :)

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2005 01:53:18
Svar/Indlæg:
1015/47
Hold da kæft.. Hvis du ikke engang kunne finde ud af at afmontere de små plastiknitter med modhager på almindelig vis, så undrer jeg mig godt nok over at det er lykkede dig at montere en Zalman Cu700 uden at have knækket kortet. 8)

skummel

Overclocker
Tilføjet:
01-08-2005 01:58:48
Svar/Indlæg:
29/15
Jeg er åbenbart lidt af en særling 8)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
01-08-2005 09:18:17
Svar/Indlæg:
7881/1165
Det med knive kostede mig engang et spritnyt Radeon9800pro :x

skummel

Overclocker
Tilføjet:
01-08-2005 10:07:32
Svar/Indlæg:
29/15
Hehe ja red, jeg havde også et Albaton 6600GT som jeg ødelagde med en saks, da jeg villle klemme de der dimser sammen :r
Den her gang blev det også ret farligt, for kniven smuttede og frembragte ikke så fede lyde, men der skete heldigvis ikke noget.
Men hvor hold kæft hvor kan det dog betale sig at skifte sin standardkøler ud med en Zalman cu700.
Min gpu lå oppe på 40-42 grader med standard køler, og nu ligger den på 29-32 grader, og så er den meget lydsvag.