Uuh, fandt lige 4k til vandkøling.

Vandkøling d.  02. august. 2005, skrevet af Hele9us
Vist: 601 gange.

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
02-08-2005 18:51:45
Svar/Indlæg:
311/38
Så fandt jeg lige 4k da lå i et par lommer(eller også tjente jeg bare mere end jeg regnede med :P)

Kiggede inde på Parstronic.dk

Jeg kunne godt li deres Cape Corp Kølehoveder i farven Natural.

Som fås til både CPU/GFX/GPU

Mhs til pumpe, kunne jeg godt li 12v DC Pumpen som der var på deres side, evt nogen erfaring, forslag til bedre?
http://www.parstronic.dk/shop/...

Tænkte også på den voldsomme fra Swiftech, men denne passer i et HDD drevramme, hvilket ser/er smart :)

Larm er ikke det store spørgsmål, dog banke lyde osv accepteres ikke :P

Vi blev enige om at "fulde" kølehoveder til GFX ikke var et godt valg, så jeg holder mig til GPU kølehoveder sammen med Kobber profiler på Ram

Jeg søger bare et sæt til medium behøv, men i HØJ kvalitet.
Kan godt være Waterchill er god kvalitet men fleksibilieten af sættene bryder jeg mig ikke om...

Dvs, jeg sparer gerne fx chipset/gfx hoved, for måske at få den radiator jeg gerne vil have/holder bedre end fx en der er 200kr billigere.

Overvejer måske at købe et stacker kabinet, selvom jeg har et SunBeam UB-Blue kabi... Da jeg i forvejen er lidt træt af pladsen.

Regards

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
02-08-2005 18:58:09
Svar/Indlæg:
311/38
Okay, fandt lige ud af at Vcore har Heatkiller til 939... Troede jeg ikke...

SÅ nu står valgetr imellem Cape Corp eller Heatkiller LoL

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2005 19:10:34
Svar/Indlæg:
1536/33
Til at starte ville det nok være smart hvis du læste artiklerne inde på h2okoeling.dk:

http://h2okoeling.dk/?site=lis...

Her er alt hvad du skal vide og svar på alle nybegynder-vandkølings-spørgsmålene

Derudover skal du nok søge i forumet, for at få yderligere hjælp!

Når du har læst og gjort din research grundig nok, kan du så vende tilbage med yderligere spørgsmål :)

ubehagelig

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2005 21:20:27
Svar/Indlæg:
192/9
Check www.1a-cooling.de

Det virker som om, de har nogle interessante produkter til lave priser.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2005 21:44:40
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg har både Heatkiller 2.0 (til 939) og Laing DCC-pro, i mit stacker kabinet.... Og det spiller. Jeg overvejer at tage hele turen og købe Heatkiller til gfx og chipset. Pumpen kan sagtens klare det.

Se min profil...

Hvis du overvejer at køle alle dele, vil jeg anbefale en Trippel HTF3- radiator...

Jeg har "kun" en dual, da det er nok til mig... De er super effektive og giver næsten ingen modstand for flowet.

HTF3- radiatorne er trippelparalelle radiatorer, som er det bedste der findes (IMO)

Der er sagtens plads til en tripple radiator i et Stacker, da PSU-kassen i toppen kan bores ud. I Stacker er der plads til 2 PSU'er, så du kan placere den i bunden...

Jeg ville anbefale dette dette:

Cpu: Heatkiller CPU AMD64
Nb: Heatkiller NB Std.
Gpu: Heatkiller GPU (Det der passer på dit)
Radiator: HTF3 Triple 120 Std.
Gitter: HTF stålgitter triple
Pumpe:Laing DDC-PRO
Reservoir: repack-cooling Slot-In
Studser: 1/4" 10mm Push-In Studser - Legris - 12 stk.
PU slange 10mm YD - 5 meter
Papst 4412 F/2GLL 18db - 3 stk.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2005 22:30:13
Svar/Indlæg:
7263/260

Jeg har selv den pumpe du linker til ( Laing DDC-PRO ), og den er den bedste pumpe jeg har haft længe. Den er rigtig god, også er den ikke særlig stor :o, fik helt et chok da jeg modtog den fra pakkedamen, havde set den kunne sidde i diskettedrev pladserne, men man bliver altid overrasket ;).

Men kort sagt KØB DEN, DU FORTRYDER DET IKKE 8) ;)

Mht. til radiatoren, så ville jeg da gå efter en ThermoChill HE120.2b, har den selv og er rigtig fed 8)

Mvh Dennis ;)

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
02-08-2005 23:48:08
Svar/Indlæg:
311/38
Lader til jeg går efter heatkiller så :)

Somd er står i beskrivelsen er den 100% iorden til serial, pga den store kraft den har...

Tak for indkøbslisten Pjavort...(tihi)

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
02-08-2005 23:52:10
Svar/Indlæg:
311/38
Mhs til tilbehør, så tænkte jeg på om jeg skulle få cooler på Mosfets, da jeg har DFI-Lanparty SLi-DR...

Så jeg kom også i tanke om at Heatkiller NB Std cooler ikk kan sidde på den...

Hvilken skal jeg så vælge? :00

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2005 10:06:20
Svar/Indlæg:
2126/135
Til mofsets ville jeg tage:

MB Heattrap RegCooler Universal

(Jeg ved ikke om det passer på, men det kan jo retuneres...)

Til NB kan du tage en der kører samme princip, altså microchannel, og samme 1/4" BNSP gevind, så du ikke skal have andre studser...

Tag evt. Alphacool SNB-A Silver (Forniklet kobber)

Bare hold dig til kobber eller forniklet kobber, og ikke alu.

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
03-08-2005 15:23:04
Svar/Indlæg:
311/38
Okay, var bare fordi jeg havde set en Mosfet cooler specielt til DFI-Lanparty SLi kortet...

Googlede lige lidt, og fandt denne side...

http://www.mips-computer.de/in... (ville dog bestille fra watercooling.de da jeg har set de skulle ha god service mhs til at sende til DK)

Det er bare en anelse dyrt, så kan godt være jeg venter lidt :/

Kan du ikk lige beskrive princippet mhs til Push-In Studser? Forestiller mig det er noget nær Haveslanger.
Hvorfor 10mm? hvorfor ikke 12mm...? :P

Større = Bedre (Jeg er sq klog ^^)

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2005 15:31:31
Svar/Indlæg:
1900/33
#9 Større slangediameter er ikke altid ligmed bedre ydelse, 8mm slanger med højttryk, kan yde ligesågodt som 12mm slanger med højt flow;)

Hvis du ikke har gjort det vil jeg anbefale at læse disse artikler på http://www.h2okoeling.dk/

Indkøbsvejledning, Del 1: Pumpen
Indkøbsvejledning, Del 2: Radiatoren
Indkøbsvejledning, Del 3: CPU kølehovedet
Indkøbsvejledning, Del 4: Bundkort og grafikkort.
Indkøbsvejledning, Del 5: Tilbehør
Indkøbsvejledning, Del 6: Ekstra tilbehør og udvidelser.

/Lars

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
03-08-2005 16:01:38
Svar/Indlæg:
311/38
Hvis du ikke lagde mærke til at jeg ignorede Andy lidt længere oppe, da jeg har læst disse artikler osv...

Men da den Liang DDC-Pro pumpe jeg kigger på, har rigtig høj ydelse, hvilket jeg også sammenligner med højt tryk... Så ville jeg høre hvad pjavort havde og sige til dette...

Evt om 10mm var nemmere at have med at gøre, eller om 12mm slanger var noget l*rt...

Kan selv godt lide de store slanger, da dette giver en go "blær effekt" ala Større = Bedre ;) (if ye kno w0t i mean...)

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2005 18:02:31
Svar/Indlæg:
1494/10
Jeg har selv lige købt en gang vandkøling til min comp. Jeg valgte heatkiller fra vcore.dk, da jeg synes de ser mega godt ud og yder også fint :)

Mit vandkøling består af:
Heatkiller A64
Black Ice Extreme single
Csystems pumpe
Waterchill reservoir
120mm Adda blæser (fulgte med til mit nye LianLi kabi)
Heatkiller x800/850 (kommer imorgen håber jeg)

Det hele kør med 10mm push in studser. Jeg vil klart anbefale dig at holde dig til 10mm hvis du taget et Heatkiller kølehoved, da der næsten ikke er plads til at montere 10mm studser.

Jeg har fået clocket min 3200+ winni til 2700mhz ved std. Vcore og den ligger på 27° idle og 43° load. Jeg skal have fat på nogle bedre ram før jeg kommer højere. Jeg har lige planslebet kølehovedet og har nu en idle temp på 30° men det er nok pga. kølepastaen lige skal sidde nogle timer.

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
03-08-2005 23:42:27
Svar/Indlæg:
311/38
Tak for den nice response...

Så bliver det nok Heatkiller, sammen med den tyske "Freezer" til mobo...

Venter nok med mosfet cooler, da det er en knap så kritisk varmfaktor lige nu... Så ka jeg å¨mit CM Stacker... Eller Lian-Li 7 (eneste større forskel fra Stacker er ud seendet)

Min PC larmer også max med den blæser fra Leadtek... :/

Så det bliver dejligt at komme af med alle blæserne, og min Enermax PSU larmer minus, så det er ikke noget prob at få den lydløs :D

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2005 16:43:06
Svar/Indlæg:
3169/185
4 kilo er nok liiige voldsomt til vand..

MEN...

Waterchilling + 20-50 liters tank + 3x eheim 1048 + TDX silver + maze4 gpu...

En pumpe til hver kølehovede ;)

Er vidst det du får bedst performance ud af..

Du kan selvfølgelig også laver waterchilling med alkohol, en HELVEDES masse isolering, og så ellers nuppe -36 graders væske ;)

Mvh. 12k

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2005 18:16:05
Svar/Indlæg:
311/38
Sagde jeg gerne ville have kvalitet... og ikk Asetek...

Går ikke efter performance men noget der kan holde...

Vil ikke rode med mit vandkøling 4-5timer før jeg skal starte compen, hver dag..

Vil nok kører standard hastigheder på mit system alligevel(evt overclocke lidt hen ad vejs, så den holder temp)... Men vil bare gerne gå lydløs og se om jeg ka få lortet til at køre i evigheder... :)

Overclocking venter jeg med til jeg har nok penge til at betale for alle mine fejl :D

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2005 22:31:18
Svar/Indlæg:
311/38

Dem som køber Asetek :P (damn jeg er klog)

Ved bare jeg ikke vil ha asetek, akvarie pumper, og Billigt useende Plexi-glas kølehoveder :P

Syntes ikke 12k lige tænkte sig han han skrev det crap der... Umuligt jeg vil/kan ha alt det crap i et kabinet...

Men tror jeg har en ide om hvad jeg skal have nu

Cpu: Heatkiller CPU AMD64
Nb: Freezer DFI-Lanparty(Fra tyskland)
Gpu: Heatkiller GPU GF6800 uden Ram kølere
Radiator: HTF3 Triple 120 Std.
Gitter: HTF stålgitter triple
Pumpe:Laing DDC-PRO
Reservoir: repack-cooling Slot-In
Studser: 1/4" 10mm Push-In Studser - Legris - 12 stk.
PU slange 10mm YD - 5 meter
Papst 4412 F/2GLL 18db - 3 stk.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2005 22:43:12
Svar/Indlæg:
3169/185

Well.. Havde ikke lige set du ikke ville have noget ala en udvidelse såsom til prometeia / vapo LS, altså en seperat box under kabi... - Anyways..

En thermochill 120.3b istedet - eller 120.2b hvis dit kabinet er for "lille"... - istedet for waterchilling / alko-chilling ;)

---

Men kan jo kun forholde mig til hvad du skriver, du skriver du har 4000 du vil bruge på vandkøling, ikke andet - kan ikke gå ind i krøden på dig og aflæse at du ikke vil have det bedste men du bare vil have noget som er simpelt og lige til.. :|

- 12k

PS: Hva fan' er det for noget at kalde det crap, er fandeme bedst performene løsning til det budget du stiller op... :|

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
05-08-2005 17:45:32
Svar/Indlæg:
311/38
Du læser altså kun Overskriften når du poster?

Quote fra #0:

"Jeg søger bare et sæt til medium behøv, men i HØJ kvalitet."

Hvis du tager dette som at jeg vil OC mit system ind i helvede... tror jeg det er dig, og ikke mig den er gal med...

Skrev også jeg overvejede at købe et CM Stacker eller Lian-Li PC70 lidt længere nede og gøre plads til en triple Radiator :)