No post - no boot?

Bundkort / CPU d.  03. august. 2005, skrevet af Tomgun
Vist: 273 gange.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2005 01:55:12
Svar/Indlæg:
3346/81
Som nogen måske har bemærket har jeg smidt en Mach II på mit IC7-G. Den kører med en Prescott 3,2. Ud over temperaturdiskussionen i en anden tråd har det fungeret fint.

Nå men, opdagede en smule kondens i går - maskinen fungerede fint, men lukkede ned med det samme. Lod det stå natten over, således at kapillarrør etc. ikke var kolde.

Skildte så hele dynen ad - pillede moboet ud og genmonterede Mach II soklen, CPU etc. og har smidt alle ledninger i. Moboet sidder på de samme støtter som altid.

Mach IIen starter uden problemer, trækker ned til -33°C, og PCen starter op - der er en grøn diode der lyser når PSUen er sat til nettet, og en rød - der lyser når der er 12V til boardet.
De lyser begge to. Jeg kan se den forsøger at starte HDDen - og alt udenomsudstyret starter fint op - men der er s'gu ingen POST og derfor ingen boot, og dermed heller ikke noget signal til skærmen.

Jeg har prøvet at:

Cleare CMOS via jumper
Cleare CMOS via batteri
Reseated CPUen
Checket alle stik sidder i

men lige lidt hjælper det 😕 Øv! I følge mine egne "ideer" kan jeg have zappet BIOS, eller somehow taget livet af CPUen.

Forslag til fejlfinding er yderst velkomne.

Tomgun

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2005 06:23:16
Svar/Indlæg:
3972/242
hi tomgun, sorry to hear this. prøv at tage cpu ud af socket . har du put pasta i selve socket hvor cpu skal sid ? hvis ja ,tage hvad du kan af og set cpu ind igen . eller forsøge med en anden cpu hvis du har? bare med luft først omgang .

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2005 00:17:59
Svar/Indlæg:
3346/81
#1 - Har gjort som du foreslog - ud af kabinettet med mobo, på med luftkøling, og :l - nå i med en anden CPU :l - så minimum er moboet gået til de evige siliciummarker - R.I.P.

Så nu skal jeg så have fundet et nyt mobo til en 478 processor :)

Tomgun

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2005 00:25:24
Svar/Indlæg:
3972/242
det er hørt tit at det ic7 mb ikke kan klar varmen fra prescotts , du havde sikkert ikke køled mosfets :l tror asus boards er lidt bedre til at klar trykket .

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2005 00:43:44
Svar/Indlæg:
3346/81
#3 - Det er muligt - jeg har desværre haft dårlige erfaringer med Asus P4Cxxxxx - så jeg har valgt at hente et IC7 i morgen. I øvrigt så sparer det mig for en reformattering - og da jeg er en "rigtig" mand, har jeg ikke backup af mine filer.

Så på den igen :) :e

Tomgun

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2005 01:54:27
Svar/Indlæg:
3972/242
kan sagtens set det hd på et asus,da det er begge 875 chipset .har selv prøvt, skiftede faktisk 3 mb hvor det virketde fint ,og spar lidt tid med alle istalationer. :e husk nu og køle din mosfets . :e

pulse

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2005 09:07:35
Svar/Indlæg:
163/28
#4 Tomgun, hvilke dårlige erfaringer med AsusP4CXXXX?