Asus A8N Sli Deluxe - hvilken chipsætkøler

Diverse d.  03. august. 2005, skrevet af Qlkusken
Vist: 283 gange.

Qlkusken

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2005 11:08:05
Svar/Indlæg:
126/59
Har kig på en coolermaster chipset køler; CoolerMaster RT-UCL-L4U1, Blue Ice II, North Bridge Chipset Cooler, Bluelight, No Fan.

Den kan findes inde på edbpriser.dk Mit spørgsmål er om den kan monteres på mit socket 939 bundkort, Asus A8N Sli Deluxe?

Og kan den godt erstattes med den forhenværende standard køler, som er en blæser? uden at den bliver som så varmere?

For kan simpelt hen ikke se nogle steder om hvad den passer på! Udover northbridge og hvad er det?

overskrift redigeret af @ngler

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
03-08-2005 14:29:57
Svar/Indlæg:
4033/364
umiddelbart ja så vil den passe.. men ellers står målene på

http://www.coolermaster-europe...

så kan du måle og se om der er plads.. umiddelbart vil jeg tro at den vil køle bedre end din standardkøler.. det du bare skal huske er at hvis du fjerner køleren, så vil garantien nok ryge sig en tur..

Northbridge er en chip der "styrer" AGP, RAM og CPU .. northbridgen i dit tilfælde er NForce4 SLI.. Northbridgen kan blive ret varm, så det er derfor den har en køler.. Southbridgen er omvendt den der tager sig af f.eks. HD, USB og andre enheder.. southbridgen/northbridge kombinationen kan variere og enkelte chipsæts består af en kombineret north og southbridge..

Qlkusken

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2005 23:51:44
Svar/Indlæg:
126/59
ok tak for svarene faktisk dem jeg lige behøvede.....