BIOS volt mod til ASUS V9999 6800nu

Grafikkort d.  03. august. 2005, skrevet af smack
Vist: 640 gange.

smack

Overclocker
Tilføjet:
03-08-2005 13:21:24
Svar/Indlæg:
30/14
Er der nogen der har erfaringer med at modde BIOS'en på deres ASUS V9999 TD 6800nu kort. Jeg går selv og roder med tanken om at prøve og er derfor meget interesseret i at høre om andres erfaringer.

the

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2005 20:51:46
Svar/Indlæg:
1019/119
hej jeg skal også snart have lavet et voltmod her er en guide til voltmod

DogW||Blizzard (ved ikke hvordan det staves) skrev en "guide" til "voltmod" på 6800. Det gøres udelukkende af software, så du skal ikke frem med loddekolben

Programmer der skal bruges:

- NiBiTor v2.0a ( http://www.mvktech.net/index.p... )

- nvFlash v4.46 ( http://www.mvktech.net/index.p... )

vil lige sige at linkende virker ikke men du kan finde de nyeste versioner inde på den hjemmeside her www.mvktech.net

Fremgangsmåde:

- En Floppy sættes i diskettedrevet og denne formateres til en startdiskette
- Dernæst lægges hele indholdet af nvFlash 4.46 over på disketten (4 filer)
- Computeren genstartes og floppy vælges som "1st boot device"
- Floppy starter op, og man står nu med A:\
- Man starter altid med at tage backup af bios, da det også er denne der skal redigeres i og flashes på
- Det gøres ved at skrive nvflash -b oldbios.rom
- Når dette er gjort tages disketten ud og der genstartes ved Ctrl+Alt+Del
- Der startes op i windows og programmet NiBiTor v2.0a åbnes. backup'en af den gamle bios, oldbios.rom, ligger på disketten, og denne åbnes med NiBiTor v2.0a.
- Når Bios er åbnet gåes ind under fanebladet "Voltages" hvor man, under 3D, kan skrue op til 1.4v
- Efter dette er gjort gemmes bios med et navn som fx. nybios.rom (bare kald den nybios, programmer sørger selv for at det er en .rom fil)
- Husk at gemme nybios.rom på disketten, ellers kommer man ikke så langt
- Computeren genstartes nu, og den starter op så den står i A:\ prompt igen.
- Dernæst skrives nvflash -5 -6 -f nybios.rom Og bios flashes
- Når flash er ovre, ca. 30 sek, tages disketten ud, og der genstartes, kortet kører nu med 1.4vCore og clocker meget bedre
- Samme fremgangsmåde bruges for at flashe med 1.5v, der skal man bare sætte Flueben i Extend Voltage Table

HUSK NU AT BIOS-FLASH ER PÅ EGET ANSVAR, DET ER I MEGET FÅ TILFÆLDE DER SKER NOGET, MEN HUSK AT HAVE I BAGHOVEDET AT HVIS MAN ER TILSTRÆKKELIG UHELDIG KAN MAN RISIKERE AT SMADRE SIT KORT

Hvis flash går galt, kan du flashe tilbage til den gl. bios hvis slutter din skærm til et PCI-gfeller onboard)

og så kan du softmodde det. Det er ret nemt og ret ufarligt: www.aphix.dk

The name 8)

smack

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2005 12:05:26
Svar/Indlæg:
30/14
Tak for dit udførlige indlæg. Jeg går igang med at modde, så snart jeg får fingre i et PCI kort. Det lader dog til at det ikke er muligt at åbne for de ekstra pipelines og vertex shader via NiBiTor, så jeg tror jeg vil prøve at se lidt på V9999 GT 128 MByte BIOS'en. Jeg melder tilbage så snart jeg har flashed.

the

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2005 16:08:27
Svar/Indlæg:
1019/119
STOP du må sgu ikke flashe en GT bios oven på dit kort da dine ram ikke kan komme så langt op ;)

The name 8)

smack

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2005 21:26:44
Svar/Indlæg:
30/14
Tak for advarslen, men jeg er ikke helt ny af gårde eller hvad det nu hedder. ASUS har lavet et GT kort med samme ram type som på NU kortet, så det er selvfølgelig den jeg vil bruge.

Er der forresten nogen der ved om det er muligt kun at åbne 1,2,3 af de ekstra pipelines eller kun alle 4? Hvorfor/hvorfor ikke ?

Og er der nogen der ligger inde med erfaringer for hvor stor varmeudviklingen bliver ved henholsvis 1.4 og 1.5 volt med en zalman vga køler? Jeg har læst at nogen anbefaler vandkøling til 1.5 volt, men er der ikke nogle luftkølede ultra versioner der bruger netop 1.5 volt?

Brixen

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2005 18:49:49
Svar/Indlæg:
7/2
Undskyld at jeg lige spørg om noget andet der er beslægtet:

Jeg har prøvet at volt modde mit kort som er præcist det samme. Men både i NiBiTorv 2.3 og OmniExtremeEditFXv15 påstår programmet at mit core allerede er 1.4. Det undrer mig lidt.

Nogen der kender den problemstilling

smack

Overclocker
Tilføjet:
06-08-2005 16:02:52
Svar/Indlæg:
30/14
Jeg har oplevet det samme med nogle af de ældre versioner af NiBiTorv, men ikke med 2.3, men hvad er det for et kort du har? Det er jo ikke forbudt fra fabrikantens side at smide lidt ekstra spænding på LE og NU kortene og hvis du har et GT eller Ultra så er det vist nok et must at gøre det 🙂

Jeg har forresten modded og flashed min BIOS og alt gik vel. Jeg får dog 2 forskellige målinger på spændingen på kortet. ASUS Smart doctor siger 1.2 volt Speedfan siger 1.458 vol og siden mit kort ikke overckocker meget bedre er jeg bange for at SmartDoctor har ret. Er der nogen der har oplevet noget lignenede? Eller er der nogen der har en ide til et alternativ program til måling at core volt? Jeg mener at have hørt noget om at rivatuner kan, men har lidt svært ved at gennemskue hvordan, så hvis nogen kan være behjælpelige på den front, så på forhånd tak.

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2005 16:53:04
Svar/Indlæg:
1762/36
Hvordan giver jeg så mit leadtek 6800gt 1.5v, lige nu får det 1.4 ellers skal jeg give det 1.6.. 1.5 er slet ikke en mulighed i NiBiTor...

smack

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2005 21:27:32
Svar/Indlæg:
30/14
Jeg tror ikke det er muligt med Leadtek og NiBiTor, men jeg kan ikke forklare dig hvorfor. Hvilket Leadtek kort har du egentlig 256 MByte udgaven, bios revision 5 ? Hvis det er tilfældet kan du forsøge at bruge OmniExtremeEditFX til at modde din BIOS med, den lader til godt at kunne sætte volt til 1.5. Jeg har dog aldrig selv brugt det, så jeg fralægger mig alt ansvar.

OmniExtremeEditFX kan hentes her:
http://www.mvktech.net/index.p...

Angående mit eget GFX kort, så har jeg fundet ud af hvorfor ASUS smartdoctor reporterede 1.2 volt. Det hang af en eller anden årsag sammen med at jeg ikke havde fået afinstalleret NVIDIAs grafikdriver. Så efter geninstallation oc det fint til 420 MHz på core og 950 Mhz på RAM'en og viser 1.4 volt i alle programmer, men jeg har desværre fået lidt artifakter, når jeg åbner for de sidste 4 pipelines ☹ Ikke så mange, så det går, men det er f' for surt.

Derfor et råd til alle der vil modde biosen, husk at afinstallere jeres drivere og rivatuner ect.

God modding til jer alle og hvis i har spørgsmål er i velkommende til at sende en mail!!! OAO

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2005 21:43:47
Svar/Indlæg:
8555/439
:e Og så var der ham den heldig :D
1900,- for et ASUS 6800GE kort ,det køre nu pip16x1,6vertex uden fejl ,og skulle ikke pille ved volten, da det køre 1,39 fra starten :p
køre med rivatuner 15,6/nivdia 77.72
for nogle kan 77.72 volde problemer,men der er en Beta ude 77.76 den skulle være bedre en 77.72 :i