Min skærm er gået på deltid

Diverse d.  03. august. 2005, skrevet af Hazek
Vist: 288 gange.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2005 22:30:33
Svar/Indlæg:
715/51
Mjellow.

I dag blev min skærm enig med sig selv om at gå ned på 90% af vanlig standard.

Det betyder at jeg kun kan udnytte 90% af skærmbilledet.
Forestil jer at smide sort tape 4cm ind på hver side af skærmen... og så liiiige krænge billedet ind i det areal... og skrue HELT op for gamma
Hvorfor den gør det ved jeg ikke.. for hvis jeg gjorde skrev jeg ikke nu.

Kælen, tæsk samt økonomisk bestikkelse er prøvet, og er derfor ikke en mulighed..
Reboot er prøvet flere gange.. kontrol af alle stik det samme.

Har prøvet at slå ATI-Tools fra, samt ændre opløsning og justering af skærmen manuelt.. men det er skærmen tilsyneladende ligeglad med.

Noget i har et bud på hvorfor, og hvordan jeg lige får overbevist min Syncmaster 957p om at den skal tage sig sammen?

Jo tak :D

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2005 23:06:57
Svar/Indlæg:
688/32
hmm, kunne det ikke tænkes at det bare er indstilling af selve skærmen (via menuen) der mangler? Ved ikke om sådan en skærm har et (bios) batt som kan dø? Måske det er dét der er sket.

Anyway, prøv at indstille det igen. Decause er osse en mulighed (osse i skærm menu'en.)

øhh... eller er det en TFT du har?

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2005 00:01:44
Svar/Indlæg:
743/13
Hvor gammel er skærmen ?
Hvor mange timer har den stået tændt ?
Har du haft taget den med til LAN sådan så den er blevet flyttet flere gange i en bil ?

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2005 00:32:45
Svar/Indlæg:
270/58
Jeg har haft en skærm der lavede samme tricks, den kom med et 'plong' og så blev billedet mindre (som du beskriver det). Men det kunne løses som #1 foreslår, ved at bruge skærm-menuen og så bare tilpasse billedet. Herefter så den ud som den altid havde gjort og det var det sidste jeg så til det tricks.
Men hvis du som skrevet har prøvet det, så kunne du prøve at sætte en anden skærm/grafikkort til - hvis du har mulighed for det. :r

Ikke til meget hjælp, men syntes næsten du skulle give skærm-menuen en chance til, da dine beskrivelser passer 100 procent med det som jeg oplevede.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2005 10:23:31
Svar/Indlæg:
715/51
Har lavet Degauss flere gange, samt forsøgt at krænge skærmen ud manuelt..

Problemet ligger i at jeg kun kan fylde ud til nogle CM fra kanten.. dvs skærmen pt kører noget der ligner 14-15".

Skærmen har stået tændt i godt 5 timer da det skete, efter et flytning i bil.. hvor den stod på foden.. uden at på noget tidspunkt at have stået på en anden måde

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2005 13:36:18
Svar/Indlæg:
342/54
Var der koldt i bilen? Flytning ved aften/nattetide, kan medføre kondens, der kan medfører onde ting i elekronik hvis man tænder dem lige bagefter..

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2005 17:01:24
Svar/Indlæg:
715/51
Den blev flyttet om dagen.. dvs der var et stykke over 20 grader i bilen.. så nej :D