Moderator
Tilføjet: 04-08-2005 10:46:52
Svar/Indlæg:
7881/1165
#4: en physic-processor. Den skal aflaste CPU'ens fysiske beregninger osv. Personligt glæder jeg mig hewlt vildt. Tror at især realtime-strategi kan få et enomt løft her. Den ydelse skulle være mange gange hurtigere end hvad en almindelig processor kan gøre det.
Moderator
Tilføjet: 04-08-2005 11:31:54
Svar/Indlæg:
7881/1165
#7: prisen bliver pepret... mener jeg hørte 399$ i mit øre på et tidspunkt. Har du SLi- kan du sagtens sætte et 4x-kort deri, selvom slottet er 16x. Ellers er der både MSI's og ASUS's ultra-boards der er lavet til at tage større kort... Altså man smækker et 4x-kort i et slot der kun kan tage 2x. Super løsning, jeg håber vi ser flere af :)
Det er da ikke så galt igen, når man ser på hvad folk kaster efter et GFX :)
Ang. Mobo, så ligger det sår´n, at det er et Asus K8N-DL Dual Opteron board, jeg har, med 1 Stk. x16 PCI-E, og 1 Stk. x1 PCI-E. Desværre ikke noget SLi :x
#8 Citat: "Rent prismæssigt er der dog ingen officielle udtalelser endnu, men det er dog blevet sagt i et interview hos Onkel Tom( http://www.tomshardware.com/ha... ) at de <I>3 forskellige udgaver af kortet ville ligge i en prisklasse mellem 100$ og 400$</I>. Kortene skulle være ude i handlen omkring slutningen af 2005"
Moderator
Tilføjet: 04-08-2005 12:17:49
Svar/Indlæg:
7881/1165
#11: det kort er protoypen af kortet. Nederste stik er PCI, øverste stik er PCI-express 1x. Ageia fjerner dog PCI-express stikket. Så de første kort kun vil have PCI. Som nævnt oppe i nyheden. Så regn ikke med at kortet kommer til at se sådan ud.
man kan ikke bruge kortet til noget som helst før end at spil supporter det... Der er jo en API til sådan et kort, og det skal spillet jo kommunikere med..
den vil ikke aflaste cpu'en med bare 0,001% før at spil har support...
Har funderet lidt over det kraftværk man efterhånden sidder og roder med. Dualcore CPU + 2x7800GTX + Ageia kort. Ja det er efterhånden ikke for børn længer. det ender med at man skal have et kørekort til svinet. :e
#18, det kan da godt være det er ordnet i driveren, der er mange spil der ikke understøtter SLI men det fixer driveren.... + der er hvertfald et spil der kommer til at fungere med det :D U3 *savle*
Tror helt klart det her kan blive stort.. Jeg troede dog at der ville komme ASUS bundkort med chip'en indbygget... men det er bare ASUS der producerer kortet ??
Moderator
Tilføjet: 04-08-2005 18:33:04
Svar/Indlæg:
7881/1165
#21: umuligt.... det har 20lanes ialt... 16går til grafikslottet. så er 2 1x-slots... og det sidste må så være 2x gange ligesom det er på MSI's ultra-kort
#23 Selvfølgelig kan det da det:e:e:e:e:e:e Alle chips kan jo i teorien overclockes, og da det er en chip på 125 millioner trasistore er der da stor sandsynlighed for det :00
det er vel også muligt at putte kortet (4x) i bundkort med 1x porte... det er vel bare at fjerne lidt af plastikken på 1x porten.. har de gjort på toms :)