hmm lyder godtnok skummelt, dengang skrev de jo at det kunne holde et X850XT på 12C ?:( æv!, tror ellers godt der vil være folk der gerne vil gi en del for at have den slags køling.. hvis den var så god som de sagde dengang og ikke kun 5% bedre end Vand :(
Men det er stadig 5% bedre end vand, uden mn behøver at købe pumpe, radiator, slanger, kølehoved, fittings, blæsere osv. så jeg tror stadig det ville kunne betale sig:00 Men grafikkortene ville nok være blevet lidt dyrere!
Tror ikke det vil kunne betale sig for dem at sætte en produktion igang, for at sælge nogle stykker til de få mennesker der nu kan lide den slags, ved godt der findes mange af dem, men de mennesker udgør jo alt for lille forsamling, ellers var det jo nok blevet til noget. :(
Historien med de 12C må være hentet fra en science fiction-bog. Hvordan vil man nogensinde opleve en temperatur, der var lavere end rum-temperaturen? Det går imod fysiske grundregler og historien er senere bekræftet af Sapphire/Nanocoolers til at være en and.
Jeg er ret sikker på at det ikke dukker op. Spørger man Sapphire efter samples siger de at de ikke har nogen anelse om hvornår de kommer, og nu har Nanocoolers mere eller mindre officielt droppet idéen. Det ville ikke være første gang at man dropper lovende køling langt inde i R&D-fasen. Eksempelvis havde Sanyo Denki udviklet en smart lille vandkøler, som Intel længe så ud til at adoptere, men Intel valgte i stedet at droppe NetBurst fuldstændig og gå Pentium M-vejen. Vandkøling havde åbenbart for mange ulemper.
Jeg tror også at der er andre ulemper end pris her, for man kunne jo godt forestille sig at man (i tilfælde af at have et forholdsvis pris-tungt produkt) henvendte sig til et knap så prisfølsomt marked. Server-markedet eksempelvis.
Windchill faktor sænker ikke temperaturen. Så selvom 5 minusgrader + vind afkøler et menneske (ved en bestemt temperatur), der er ude i den slags vejr, eksempelvis lige så effektivt som 20 minusgrader vindstille, vil temperaturen (når mennesket for længst er frosset ihjel) aldrig kunne komme under 5 minusgrader.
Derfor vil du heller aldrig kunne fryse ihjel ved 37 grader, uanset hvor meget det blæser :)