5 comps LAN. Inet -> 1gruppe af gangen?

Diverse d.  05. august. 2005, skrevet af cskoven
Vist: 203 gange.

cskoven

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2005 12:11:56
Svar/Indlæg:
71/19
Hey..
Ja, jeg skriver angående et lille problem jeg har haft et stykke tid, her hjemme.

Vi har 5stk comps på netværk. Vi har fast ip ved TDC (2mbit downstream)

1Comp##### Inet____
|_____________Router__|
########### |_______Switch____4Comps

(# er brugt som "pause", da det ikke lader til at denne form er så glad for "tvunget mellemrum)

Problemet opstår når den ene af os på "switch"-gruppen går på nettet (dvs. benytter port80), er det ligesom om den blokerer for den ene comp der er uden for switchen. Når han går på, kan vi 4 andre stadig godt komme på. Så på en eller anden måde lader det til at den ene comp har lavere "prioritet" på netværket?!?

Switchen og den ene computer er for mig at se koblet til to "ligestillede/ens" indgange i routeren. Routeren er ikke bevidst sat op til at prioritere nogen grupper frem for andre. Kablet fra routeren går ind i switchens "uplink"-indgang.

Hjælp bedes hurtigst muligt, da min far som sidder på den comp uden for switchen, er træt af at han ikke kan komme på..

Håber jeg har gjort mig nogenlunde forståelig...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2005 15:44:35
Svar/Indlæg:
4230/89
altså i har sat 1Comp til Routeren i port [1], og fra port to et kabel til en switch hvor de andre er sluttet til...?

vi har det samme hjemme hos os... min far er bare på en "sikker" firmaforbindelse på port [1], og port 2,3 og 4 er bare normale forbindelser....

men har i ikke 2 små kasser vedsiden af, for de skal selvfølgelig også sidde rigtigt... ;)

cskoven

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2005 17:20:14
Svar/Indlæg:
71/19
Hmm min fars i port 2 og switchen i port 3. For at undgå "specielle" porte...
Hmm ved ikke lige hvad du tænker på med to kasser?!? Kunne du uddybe det lidt?

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2005 22:48:15
Svar/Indlæg:
4230/89
så... nu har jeg lavet et fint billed til dig(tjek min profil)... det er sådan vi har sat vores op... vi prøvede selv et par gange, men da det bare ikke ville virke, kom der er mand fra TDC og satte det op... ;)