Problem med computer

Diverse d.  05. august. 2005, skrevet af Knightrider
Vist: 166 gange.

Knightrider

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2005 17:54:53
Svar/Indlæg:
3/2
Hey der :)

Jeg har desværre fået et problem med min computer, som giver mig grå hår i hovedet!

Det kom efter en ven fik en af ramklodserne i min pc.. Derefter ville jeg formatere skidtet og installere windows 2000 pro igen, men nu går den i stå liige når den har skrevet i bunden af skærmen: "Starting Windows 2000".. Nogen gange er jeg heldig og komme ind til hvor man kan vælge hvilket drev man vil installere på.. Det er forskelligt

Derfor spørger jeg nu jer.. Hvad kan problemet være ?

Jeg har skiftet PSU, da jeg tænkte det kunne være et strømproblem.. Stadig intet hjælp

Jeg har flyttet rundt på de resterende ramklodser i computeren på alle tænkelige måder.. også prøvet med kun 1 klods i..

Den ligger på omkring 30grader, så det er ikke et varmeproblem..

Jeg har haft cpu'en af og på igen, kan det være dårlig forbindelse mellem core'n ?

Jeg ville blive meget meget meget glad for jeres hjælp uanset hvad :)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2005 18:26:27
Svar/Indlæg:
10398/435
ryk den anden ramklods en plads..

er der ridser i cd'en?

Knightrider

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2005 18:47:47
Svar/Indlæg:
3/2
JEg har prøvet at flytte ramklodserne på alle tænkelige måder og også som manualen foreskriver uden det hjalp

Har også renset cden, så det kan heller ikke være den..

Det er bare sjovt at det er kun når den kommer ind til starten af installationen af windows den går i stå.. Jeg kan endda høre hvordan cd-romdrevet kører ned i omdrejninger for til sidst overhovedet ikke at køre og computeren arbejder slet ikke når den når til det sted..

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2005 19:10:04
Svar/Indlæg:
2353/24
Har du prøvet at resette biosen? ellers spørg din ven om du ikke må låne din gamle ramklods igen, for at se om den så gerne vil boote ind i w2k. Jeg går ud fra at du har checket at alle kabler sidder rigtigt ;)

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2005 19:14:06
Svar/Indlæg:
845/46
Er dine RAM oc´et?
Kunne evt. være derfor..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2005 19:24:19
Svar/Indlæg:
10398/435
kig bag på dit cdrom-drev.. der sidder en lille jumper. oven på drevet er der en tabel som viser positionerne.. hvad står den til?

jeg har nemlig være ude for den ikke ville installe med cdrom på cable select.

prøv evt at sætte 1 hdd og 1 cdrom til mobo i hver sin port. sørg for at de sidder sidst på kablet. og sæt både hdd og cdrom til Master med jumperne...

Knightrider

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2005 20:23:30
Svar/Indlæg:
3/2

Jeg har prøvet at resette biosen også.. :) Men ven vil komme i weekenden med den ramklods, for at se om det kan være den... Meget mystisk

#4 Rammene er ikke oc'et.. Jeg har endda prøvet at underclocke dem for at se om det hjalp, men nej..

hdd og cdrom står til master og på hver sit kabel..