MSI K8N Diamond vil ikke boote med USB enhede

Bundkort / CPU d.  05. august. 2005, skrevet af System
Vist: 266 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
05-08-2005 18:22:51
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har netop erhvervet mig en ny computer med et MSI K8N-SLI-Diamond, nForce4, Dual LAN Bundkort - en Athlon fx-57 processor samt 2 GB GEIL Ram.
Mit problem er, at når jeg tilslutter min usb mus (Logitech mx900 bluetooth samt Di Novo Tastatur) vil min computer ikke boote. Den "hænger" helt i starten af POST hvor den kun når at initialisere BIOS. Jeg kan ikke bruge tastaturet til at komme ind i BIOS opsætningen.

Hvis jeg fjerner USB stikket bagpå og genstarter, vil computeren gerne boote.

Jeg har netop opdateret Bios til ver. 1.6 igår, uden held. Jeg har ligeledes prøvet at starte maskinen op, uden usb mus, men med usb webcam - uden held! Jeg har prøvet mus (og webcam) i alle 4 standard USB porte, samt de 2 ekstra jeg har sat i, og ingen af løsningerne virkede.

Hvis jeg sætter USB stikket i computeren efter opstart, virker tastatur og mus uden problemer.

Hvad kan der være galt her??

Med venlig hilsen
Stieper.
Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2005 18:39:11
Svar/Indlæg:
316/65
hej steiper..

jeg har samme problem med mit msi k8n-platinum.. har endnu ikke fundet en løsning trods min oprettelse af flere tråde inde på msi's forum... 😕

hvis der er nolger herinde der har en løsning. plz skriv.. vi er hårdt trængende...

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2005 18:43:44
Svar/Indlæg:
448/18
Kan det være PSU-en der er for svag til at levere power nok til en USB tilsluttet enhed?

Synes jeg har hørt om noget sådan engang...

vicster

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2005 19:44:09
Svar/Indlæg:
178/40
prøv at smække et PS/2 keyboard i og gå ind i bios. der vil i "Måske" kunne finde Usb mouse support og usb keyboard support. og sæt dem til Enabel. ved ikke om det virker men det virkede på mit Gigabyte Mobo.

Mvh
vicster