min computer bruger 700-800Mb ram inde i wind

Bundkort / CPU d.  07. august. 2005, skrevet af the name
Vist: 424 gange.

the

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 11:10:09
Svar/Indlæg:
1019/119
jeg har igår instaleret mozilla firefox da jeg ville prøve den og den er bare toppen. igår instalerede jeg også norton personal firewall,spyware doctor, spy sweeper, Spybot - Search & Destroy og AVG pro. plus at jeg havede zone alarm security og lavasoft's ad-aware, men nu bruger den altså de 700-800Mb ram. så prøvede jeg at slette spyware doctor, spy sweeper og AVG men det hjalp kun 100Mb så nu er det ca. 700Mb den bruger lige når den er startet op. vi lige sige at jeg har scannet for ad-aware/spyware og virus men der er ikke nået så det er ikke problemet hvad kan der være galt fordi hvis jeg spiller HL2 så hakker det engang imellem fordi den ikke har nok ram til spillet :( vil også lige spørge hvad for en der er den bedste driver til HL2/C:ss og til 3dmark programmmerne. håber i kan hjælpe mig på forhånd tak.

The name 8)

bechmann

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 11:41:38
Svar/Indlæg:
631/84
hmm got spørgs mål prøv når du køre med din pc så gå ind og se hvad der sutter så meget på dit system ;)

the

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 11:54:53
Svar/Indlæg:
1019/119
hvis nu jeg trykker trl+alt+delete og går ind i ydeevne så er der slet ikke nok til at den kan bruge 800Mb lige nu bruger den også 842Mb :(
jeg tror at det har nået med zone alarm at gørr for hver gang jeg brugt det er den kommet op på 700Mb og så har jeg scannet for ad-aware og så var det problem løst :e

The name 8)

bechmann

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 11:58:14
Svar/Indlæg:
631/84
ok det var da godt

InfiD3nZ

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2005 14:00:43
Svar/Indlæg:
45/11
Du har fået det fixet nu så eller hva ?

the

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 14:13:59
Svar/Indlæg:
1019/119
jeg tror jeg bliver nød til at formatere min computer :(
og problemet er der stadigvæk :(

The name 8)

InfiD3nZ

Overclocker
Tilføjet:
07-08-2005 14:18:30
Svar/Indlæg:
45/11
Altså hvor mange Anti-virus programmer har du inde ?

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2005 14:25:53
Svar/Indlæg:
2175/186
#6 efter hvad jeg kan se, så et

ZoneAlarm: Firewall

Og så har han nogle spy remover ting

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2005 14:33:06
Svar/Indlæg:
722/35
Jeg havde samme problem på et tidspunkt da jeg brugte Zone-Alarm som firewall. Jeg fandt ikke ud af hvad der var årsagen til det, men af og til gik maskinen helt i stå og i task manageren kunne jeg se at Zone-Alarm brugte fuld cpu-kraft. Jeg fandt godt nok aldrig ud af til hvad eller hvorfor.
Lige nu bruger jeg Sygate Personal Firewall kombineret med AVG's antivirus og det spiller bare uden problemer af nogen som helst art. Så prøv lige det inden du formaterer. ;)

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 14:34:48
Svar/Indlæg:
909/40
Kan du ikke se hvilke programmer der bruger hvad? Der må være en af programmerne den er helt gal med, men til en anden gang, så skal du altså ikke installere flere anti-vira eller firewall's på samme comp.. Det kan godt gå galt og ende i en formatering...
Prøv da bareat spole comp tilbage i tiden og se om det hjælper :)

vicster

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 16:46:33
Svar/Indlæg:
178/40
fjern for gudsskyld zonealarm, nogen vil nok sige mig kraftigt imod men det er meget kendt for at lave MEGA meget rod i den.
skaf dig Sygate Personal firewall og vælg KUN 1 spyware&ad-aware remover, da de ligsom 2 anti-vir programmer kan generer konfliker mellem hinanden.

Mvh
Vicster

(ps: ryd maskinen for ALT hvad der hedder antivir, ad-aware,spyware, og ligende. derefter smid så de nye ind igen. bare husk aldrig at have installeret flere programmer med samme funktioner Ex. spyware S&D og ad-aware SE på maskinen.)

Mvh
Vicster

the

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 17:27:40
Svar/Indlæg:
1019/119
vil AVG antivirus free køre sammen med norton personal firewall 2005 eller er det bedst med AVG antivirus free og sygate. det er bare fordi norton personal firewall 2005 er meget bedre en sygate ;)

The name 8)

the

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 17:37:30
Svar/Indlæg:
1019/119
har formateret og lige nu bruger den 130Mb lige når den er startet op. jeg bruger AVG antivirus og sygate firewall men der popper sådan nogle medelser op hele tiden og det er rigtig trælst derfor tænkte jeg på om jeg ikke bare kunne bruge norton personal firewall 2005 ;)

The name 8)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2005 18:29:35
Svar/Indlæg:
3943/44
#12 det må du vel enligt selv om (men du kan slå de beskeder fra i sittings (selv om jeg vil anbefale at dem du ikke vil se igen giver du et lille hak i den lille boks - da jeg selv syntes det er rart når der kommer beskeder om man bliver pinget - om man det så er godt eller skidt - den fortæller dig jo kun hvad den blokker - og det er jo ikke alt der skal blokkes) lang smøre og så er jeg ikke engang sikker på at den giver mening! :e

Teresa

Moderator
Tilføjet:
07-08-2005 18:56:17
Svar/Indlæg:
2458/91
#10.... ja, jeg vil også sige at det er da helt vildt så mange anti virus/spyware programmer du har dér... hvis det IKKE er dem der laver ged i det nu (hvilket jeg er ret så sikker på det er) så vil de komme til det...

nøjes med at have ÉN firewall... fx SP2´s firewall...

ha ÈT virusprogram... evt AVG pro....

ha ÈT spyware program..... eller evt bare hent et når behovet er der.... spysweeper er et super program....

Du må tænke på at når SÅ mange programmer står og overvåger systemet konstant, så går der altså ged i den....

jeg er selvf ikke en total haj til det her... men som #9 siger.... hvis man har SÅ meget inde med samme funktion, så kan det ofte ende i en formatering...

sorry at jeg næsten gentager hvad i skriver gutter, men endelig er der da noget jeg kan svare på... he he... :e :e :e

vicster

Superbruger
Tilføjet:
08-08-2005 14:15:21
Svar/Indlæg:
178/40

jeg ville vælge sygate (bruger det selv) istedet for Norton. har selv haft norton og det er meget resource krævende og ikke nødvendig vis bedre. jeg ville personlig mene at norton's firewall er dårligere fordi at det nemlig ikke giver dig mulighed for at vælge om du vil tillade Div. programmer og hjemmesider at sende/modtage fra underlige steder på nettet.

1. jeg syntes det er rat at jeg kan bestemme om Windows media player skal kontakte Microsofts server uden en tilsyneladende indlysende grund.

2. sygate giver også gode muligheder for at "backtrace" eventuelle Pings og andre mystiske ting udført mod din forbindelse.

3. sygate giver dig også mulighed for at lave "Active respons" som betyder at du kan besvare antaget onde forsøg på at komme i kontakt med din computer, ved at svare den der sender kommandoerne tilbage med en masse "opspid" som Sygate generer.

Mvh vicster

the

Superbruger
Tilføjet:
08-08-2005 15:13:37
Svar/Indlæg:
1019/119
nu har jeg instaleret norton personal firewall 2005 og det køre bare der ud af nu kommer alle de skide medelser ikke mere fordi det er pænt trælst når man spiller C:ss ;)

The name 8)