Nu vil den ikke engang starte!

Bundkort / CPU d.  07. august. 2005, skrevet af daelin
Vist: 387 gange.

daelin
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 11:20:24
Svar/Indlæg:
35/12
Okay, jeg har tidligere skrevet både
http://www.hardware-test.dk/oc...
og
http://www.hardware-test.dk/oc...

Efter jeg påførte kølepastaen kørte maskinen sådan set fint nok, dog var idle temperaturen bare stadig omkring 45-46 grader. Jeg brugte Everest til at måle, og der byttede programmet om på motherboard og CPU-temperaturerne, men det er for så vidt ligegyldigt!
Efter at have kørt i et par timer prøvede jeg at sætte lidt arbejde på maskinen (GTA:SA) og der gik omkring en halv time, så slukkede den bare lige pludselig! Og for bestandigt! Jeg kan ikke få den igang igen, ligen meget hvad; jeg har prøvet at fjerne alle stik til skærm, osv, og prøvet flere forskellige strømstik i huset, men den vil simpelthen ikke starte! Nogle gange kommer blæseren lige igang og så sker der ikke mere!
Hvad er meningen? Er det min PSU?

vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2005 11:22:52
Svar/Indlæg:
3972/242
prøv at reset cmos .slukke for psu .skift cmos til pin 2 og 3 . ti seconder og tilbage igen. set strom til og genstart.har du oc cpu?



daelin
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2005 19:40:25
Svar/Indlæg:
35/12
#2

Ja, nu har jeg så fået den til at starte! Men nej, nu kommer der ikke noget skærmbillede! Det er så nok ikke grafikkortet der er noget galt med! Tror mere det er harddisken der laver mærkelige lyde ved opstart!
*Suk*
Har bare haft SÅ mange problemer med den djævlemaskine! Tja, men sådan går det vel når man køber en computer og opgraderer den hen ad vejen!



hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2005 19:49:24
Svar/Indlæg:
7263/260
#0 ville gøre som #1 siger, så hjælper det ;)

Mvh. D^



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2005 19:51:30
Svar/Indlæg:
6899/119
#4

ja det er en mulighed, men der er sq da ikke garanti for, at det virker.

#0

som der også er blevet nævnt, så prøv at snus til tingene om de lugter anderledes end normalt.

kunne tydeligt lugte da mit POV 6600 og western digital disk var brændt af.



Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2005 19:54:50
Svar/Indlæg:
4657/53
tag alle hd og dvd/cdrom drev fra.
start op med minimal hw . cpu/ram/gfx.
så skulle du gerne kunne komme ind i bios



Sall
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2005 20:05:10
Svar/Indlæg:
83/27
prøv som det første at clear cmos. Vis den ka starte op såen så prøv at se om din cpu er ordenlig i kontakt med cpu'en. og vis intet af det virker så er der et eller andet filurligt problem



daelin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2005 10:31:47
Svar/Indlæg:
35/12
Jeg har prøvet at cleare cmos, men det hjalp ikke rigtig på noget... Jeg tror stadig at mit problem er min harddisk, den siger mærkelige klik-agtige lyde når jeg starter computeren!
Men der kommer altså stadig ikke noget billede på skærmen... Nu har jeg så købt en ny HDD, den gamle er alligvel kun på 80GB... Men det ville bare være rart om jeg kunne få den til at virke, så jeg i det mindste kunne få alle mine ting over på den nye!



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
09-08-2005 10:53:24
Svar/Indlæg:
14079/622
->#6
Hvorfor laver du ikke en profil ? :)

->#0
Velkommen til :)

Jeg synes godt det kunne lyde som en afbrændt cpu, men det kan næsten ikke passe med de temps. Har du mulighed for at prøve en anden PSU i dit system ?



daelin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2005 11:00:35
Svar/Indlæg:
35/12
#10

Nej, jeg tror så ikke det er CPU'en der er brændt... Som sagt, så sidste gang jeg havde den oppe og køre der slukkede den bare fuldstændig lige pludselig og der kom ingen mærkelig lugt eller noget, den lugter heller ikke nu! Jeg havde jo lige kommet kølepasta på!

Ja, jeg kan faktisk godt komme en anden PSU på, den er på 300 watt, eller faktisk mindre, for jeg købte en ny fordi den ikke leverede nok, så jeg tror ikke den kan bruges!



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
09-08-2005 11:04:59
Svar/Indlæg:
14079/622
->#11
Sæt den til alligevel. Skift evt dit 9800pro ud med et gammelt r7000 eller geforce2 som ikke bruger ret meget strøm :i.

Det kan også være dit bundkort der er ristet, men det burde det ikke bare lige. Især når du ikke OCer.



daelin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2005 11:17:45
Svar/Indlæg:
35/12
#12

Prøvede at sætte den i, med et 5200FX GFX og det gjorde ingen forskel... Det er altså stadig harddisken der siger sådan nogle hoppende klik-lyde når jeg starter!



#12
slp^
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2005 12:10:34
Svar/Indlæg:
321/99
Jeg kan bare ikke få det til at passe at det er din HDD..

Hvis det var din HDD der døde da den bare pludseligt slukkede, tror jeg at PCen ville køre videre men med en go del fejlmeddelelser om manglende filer (som den skal bruge, men ikke kan få fat i) hvorefter den måske ville slukke.

Jeg får det til at lyde som bundkortet der er røget sig en tur, da din computer alligevel burde starte op, selvom den err i kontakt med en død harddisk. Husk på at de kun har forbindelse via et signal kabel, og det burde ikke sig noget hvis så din HDD er død.



X-treme
 
Overclocker
Tilføjet:
09-08-2005 16:48:36
Svar/Indlæg:
189/54
#3 kender det godt alt hvad man putter i en pc man har købt giver problemer til at starte med, mit gfx, lydkort, harddisk, bundkort, ja selv vandkøling men med 2-3 dage og hård tænkning så er den der.

alle stik er sat i også dem inde i pc'en?



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2005 17:42:31
Svar/Indlæg:
1268/80
prøv at hive alt fra, dvs. så du kun har bundkort, cpu/køler, 1 ramklods(hvis dit bundkort kan kører med 1 ramklods), og dit fx5200 grafikkort.

prøv at start computeren uden keyboard/mus hvis det er usb. og se om den giver billede på skærm.





daelin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2005 18:07:42
Svar/Indlæg:
35/12
Okay, nu er den nye HDD så ankommet (300GB! Sweeet...) og jeg har også prøvet at køre kun med den i... Ingen forskel, ud over at den selvfølgelig ikke lavet kliklyde som den anden!

#16
Har også prøvet kun at have grafikkort, CPU og RAM i, uden andet, som du foreslår, der kommer intet billede, ingen BIOS!
Jeg har bare ikke rigtig troet på at noget var brændt af, for hverken CPU eller motherboard er over 1 år gammelt!
Derfor tror jeg nok at jeg prøver at give min forhandler (BJ-Trading) et kald og høre om jeg skal ofre penge på at sende maskinen derover, for jeg har købt hos dem, både den originale boks, hvor den gamle HDD faktisk er det eneste der er tilbage...
Så må de jo skifte det ud, det bliver de ligesom nød til!