Overclocker
Tilføjet:
07-08-2005 11:55:28
Svar/Indlæg:
3/1
Hey
Jeg har lige købt et nyt grafikkort (Asus V9999 6800 TD) som erstatning for mit gamle MSI GF4200.
Første gang jeg satte det i computeren virkede det helt fint, jeg kunne både spille GTA:SA og køre 3dmark03 og 3dmark05. Da jeg mente at mine scores var lidt lave besluttede jeg mig for at formatere næste dag.
Efter at have geninstalleret Windows XP Pro installerede jeg Via 4in1-driveren og derefter forsøgte jeg at installere nvidias grafikkortdrivere. Under installationen bliver skærmen pludselig sort og computeren stopper med at reagere. Herefter genstarter den og Windows meddeler bagefter at nvidia-driveren har forårsaget en alvorlig systemfejl.
Efter dette har jeg prøvet med følgende drivere:
nvidia 71.89
nvidia 77.72
asus 71.89 (ved ikke om den adskiller sig fra nvidias 71.89)
Jeg har også prøvet med forskellige via-drivere:
VIA Hyperion 4in1456v
VIA 4in1441
VIA 4in1451
Det har bare ikke hjulpet :(
Engang imellem lykkedes det at installere grafikkort-driveren, men hvis jeg så prøver at starte noget grafikkrævende som fx et spil slukker skærmen, computeren genstarter og Windows meddeler at nvidia-driveren har forårsaget en fejl.
Jeg har også prøvet at køre dxdiag-værktøjet. Hvis jeg prøver en direct3d-test går pc'en også kold.
Pc'en kan også finde på at gå i stå hvis jeg åbner en mappe som indeholder film. Den eneste måde jeg kan navigere rundt på er ved at fjerne al hardware-acceleration.
Nu har jeg så sat mit gamle MSI-kort i pc'en igen, og så kører det hele fint. Her kan jeg godt spille GTA og afvikle direct3d...
Det skal lige siges at jeg har haft det nye Asus-kort i en kammerats pc. Her var der ingen problem idet han sagtens kunne spille med det.
Hvorden skal mine indstillinger i bios i øvrigt være. Skal fast-write slåes til? og skal aperture size for agp være 128 mb når det er det antal ram kortet har?
Puha. Det var mange spørgsmål. Jeg er nu i det her forum og jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med mit problem. Det må være driver-relateret eller en sær konflikt mellem bundkortet og grafikkortet.
/malau