Superbruger
Tilføjet:
09-08-2005 11:56:24
Svar/Indlæg:
55/13
Hey
Jeg har et problem med at min internetforbindelse ryger...
Min HW er som følger:
ADSL Router Athera StarVoice (CyberCity)
Router med wireless Netgear WG614v2
(Jeg kører kun trådløst - både på min bærbare og min stationære)
Det sker når jeg forsøger at køre programmer som GameSpy og når jeg prøver at finde servere i WoW. Derudover sker det også (en gang imellem) når jeg kører Azureus.
Når det sker, slukker og tænder jeg Netgear routeren, og så kører det igen.
Jeg har updateret firmware på begge routere.
Jeg har slået windows firewall helt fra og også Nortons - men det er ikke et firewall problem, da forbindelsen ryger på begge computere.
Jeg har kørt windows update.
Efter at have prøvet dette tænkte jeg at det kunne være den trådløse del der var problemet. Derfor trak jeg et kabel istedet, og nu kunne jeg pludselig få det til at virke - nogen gange, dvs. oftest første gang. Tit så kræver det flere forsøg, hvor jeg må slukke og tænde routeren, for at få en serverliste (GameSpy).
Jeg har så prøvet at sætte et kabel direkte fra ADSL modemet til computeren og her virker det perfekt!
Jeg har også forsøgt at rette på indstillingerne i begge routere for at udelukke at problemet skyldes en konflikt mellem de to - uden held. Dog kan jeg ikke udelukke, at det er her problemet ligger.
Jeg har selv et teori: Da det er fælles for programmerne at de opretter mange forbindelser, tænker jeg at det kan være her problemet ligger - at Netgear routeren ikke er i stand til at håndtere dette. Hvis dette er tilfældet, er det så noget jeg skal acceptere, eller er routeren defekt?
~WizzD