wlan usb --> wlan usb

Diverse d.  09. august. 2005, skrevet af Lynge
Vist: 241 gange.

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2005 21:19:41
Svar/Indlæg:
485/57
Hej

Kan jeg sætte 2 computere sammen med 2 stk usb wlan dongles?

Tænkte på at købe sådan 2 her http://www.shg.dk/link.asp?got...

Den ene comp skal så køre internet gennem den første (der altid er tændt) og det skal køre noget filoverførsel...

Jesper

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2005 21:20:54
Svar/Indlæg:
1776/116
Man kan ikke sætte dem direkte op uden en router, accespoint eller lignene. Der er ikke noget "crossover" i wlan verdenen mener jeg ikke.

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2005 21:25:43
Svar/Indlæg:
485/57
hmmm ok. Men hvad skal man så vælge? I den ene ende skal det være usb, den anden er der plads til et pci kort. Hvilket mærke etc skal man tage her?

Jesper

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
09-08-2005 23:20:01
Svar/Indlæg:
4033/364
ØHH

det eneste der kræves for at man kan køre to WLAN sammen er at de understøtter AD-HOC mode.. og jeg har pt. ikke set nogen der ikke gør... Faktisk kan nogle køre AP-mode

vil mene at hvis man laver en netværks-BRIDGE (XP) under netværksindstillinger skulle der ikke være noget problem der.. Det er kun hvis du vil (af mystiske årsager) vil dele inet og surfe på samme wlan adapter.. (dvs. infrastruktur og AD-hoc på samme enhed)...

omvendt hvis du har muligheden for PCI eller PCMCIA (bærbar) så er det at foretrække.. jeg nok anbefale netkort med ekstern antenne, dvs. at den har en ledning med antenne i.. det giver alt andet lige muligheden for bedre signal.. et interessant (hvis det skal være billigt) kort kunne være http://www.edbpriser.dk/Listpr... - men for at udnytte det optimalt skal det være et andet "125mbit" kort - hvis sikkerhed er vigtigt (meget vigtig) så bør du nok kigge efter noget med WPA2 understøttelse..

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2005 23:58:18
Svar/Indlæg:
767/119
Har tidliger køret lavet forbindelse mellem 2 bærbare via WLAN, det gik meget simpelt via ad-hoc, det var dog mellem 2 cisco-kort, om det har noget at sige ved jeg ikke - men det virkede uden nogle problemer! Har også lavet det mellem cisco og Belkin uden problemer, havde dog enkelte problemer med Cisco og Topcom, kombinationen - men til sidst lykkedes det..

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2005 09:30:46
Svar/Indlæg:
485/57
tror jeg napper 2 af dem her http://www.edbpriser.dk/listpr...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2005 11:53:42
Svar/Indlæg:
4120/115
Det var sku da godtnok billigt, (sikkert fusk :P)
Men jeg har nu ret dårlige erfaringer med netop D-link indenfor trådløse netværk, for de køre lisom deres eget løb, og har ret svært ved at kommunikere optimalt, med udstyr fra andre producenter! Men sålænge du holder det til rent D-link så skulle det køre...

Købte for nyligt en lille simpel Netgear usb dongle netkort, MA111 v2. dog kun 11Mbit, men det køre overraskende godt, og følsomheden på den interne antenne er også rigtig god, og en del bedre end de netkort jeg har med ekstern faktisk... Men nu har jeg self. heller ikke brug for at køre så fandens stærkt, men synes aligevel det er ret godt klaret af det, for den effektive båndbredde er nok omkring de 50%, hvilket er meget mere end jeg normalt oplever! (D-link til anden udstyr er nok nede på 10%)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
10-08-2005 13:05:08
Svar/Indlæg:
4033/364

netop den billigste forhandler har før været i brugernes søgelys pga. nogle ufattelige billige P4M som aldrig kom frem alligevel...

Dlink Kan være godt, men de har også nogle mindre heldige produkter imellem.. typisk er mange netkort og routere baseret på samme hardware.. det er bare ikke altid alle får det til at køre optimalt..

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2005 15:31:17
Svar/Indlæg:
1776/116
Lige præcis den D-link du linker til brugte vi på min efterskole. Det fungerede okay(bortset fra at vores it-mand var en skovl og ikke kunne være til rådighed(mht. intastelse af netværks koder etc.)

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2005 15:48:59
Svar/Indlæg:
485/57
jeg droppede også de der billige dlink enheder, da det så liiidt suspekt ud;)

Har købt 2 stk linksys og de kan køre ad-hoc sammen... Tak for inputs allesammen

jesper

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2005 18:46:36
Svar/Indlæg:
485/57
Har lige installeret 2 stk Linksys WUSB54G på mine computere og damn det var nemt. Man følger guiden og så kører det 5 min senere.

Blot som info hvis der er andre der har ligende ideer:)