Opsætning af pc' er

Bundkort / CPU d.  11. august. 2005, skrevet af Kaipiroska
Vist: 270 gange.

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2005 11:35:59
Svar/Indlæg:
71/31
Jeg har her for snart 2 år siden selv lavet en computer, men da jeg ikke har det store viden inde for computer, så satte jeg bare alle de ting i som jeg havde købt, og så kørte den bare derud af...

Min computer ser sådan her ud...
2,6 Ghz intel processer
MSI 875P NEO-FISR
1 Gb Kingston HyberX pc3200 (mener jeg det er)
Redeon 9800 pro m/256 mb

Der er en del der siger man skal ind og indstille en del ting og sager, og en del venner har også sagt at jeg kan få noget mere ud af den, hvis den blev sat rigtigt op....

Er der moget hold i det ???? og hvordan skal man gøre.... for den burte jo bare stå der og køre standart...

En sidste ting... når man puter starter på, starter den med at skrive BIOS NOT INSTALLED.... Hvor/Hvordan gør jeg det ????

Skal lige siges det køre virkelig godt.... den er i hvert fald aldrig rigtig gået ned....

Kræver det noget hvis man skal skifte Cpu, der skal ikke installeres noget eller sådan noget ????

Skal lige siges jeg har ikke så meget viden igen....så med alle de store fagudtryk, må i godt forklare lidt...

takker mange gange...

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2005 11:41:11
Svar/Indlæg:
71/31
Skal lige siges jeg pludselig bliver usikker på om det er mit bundkort.... det blev som sagt købt for næsten 2 år siden (november 2003)

Men jeg ved det er et MSI kort, og mener også det heddet 875P... og det kostede omkring 1700-1800 kr.... dengang..

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2005 16:40:33
Svar/Indlæg:
624/55
Der kan sagtens være meget at hente ved at sætte det rigtig op, med det mener jeg seføli at overclocke.

Jeg kender ikke alt for meget til hvordan man oc'er en P4, men prøv at gå i bios og find noget der hedder fsb som du kan ændre ved , så kan du prøve at hæve den en 10-20 stykker og det er altså mhz,, så vil du nok lægge mærke til at din cpu kører en smule hurtigere.
Måske en 100-200 mhz hurtigere.
Ellers lav en post herinde med titlen Overclock af P4, så er der måske lidt flere der skriver :) :)

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2005 16:40:37
Svar/Indlæg:
751/42
Det værste du kan gøre er at slå dual-channel RAM operation fra, tror jeg. Alle mulige andre indstillinger i din bios burde ikke være lige så slemt som at sætte dine RAM blokke i de "forkerte" sockets.

Mvh. Uffe

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2005 16:47:49
Svar/Indlæg:
624/55
Doh, hvad har dualchannel med noget af det at gøre ???

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
12-08-2005 01:13:25
Svar/Indlæg:
751/42
#4 Dual-channel har vel lige så meget at gøre med opsætning, som så meget andet. BIOS indstillingerne generelt vinder du sjældent særligt meget ved at tweake fra standardinstillingerne, det er nede i småtingsafdelingen alligevel. Det samme gælder windows indstillinger, der er ikke meget at hente ved at gå fra default til tweakede settings, medmindre vi snakker grafikkort, der kan man lige skynde sig at fjerne v-sync, så er man hjulpet godt på vej.

Mvh. Uffe

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
12-08-2005 08:00:22
Svar/Indlæg:
71/31
Hvis man overvejer at betale sig fra det, da jeg ikke er den store computer geni her....

Hvor meget tror i så det ville kunne løbe op i sådan et eftersyn ?