dual grafik kort og dual skærm

Grafikkort d.  11. august. 2005, skrevet af swspusy
Vist: 237 gange.

swspusy
 
Overclocker
Tilføjet:
11-08-2005 23:14:22
Svar/Indlæg:
28/11
er det nogen fordel i at have 2 grafikkort vis man har to skærme og det ikke er sli eller CF?

red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
12-08-2005 09:56:20
Svar/Indlæg:
7881/1165
nej, men du kan ikke ahve dual-mode i SLi...i non-sli er det tilgengældt muligt... Så på den måde kan man godt sige det er en fordel.



Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2005 10:06:12
Svar/Indlæg:
3712/44
Det kommer an på hvad du laver. Hvis du som jeg godt kan li' at lave noget andet selv om du f.eks. spiller BF2, så kan det godt. i mit Asus P5WD2 kører jeg med 2 grafikkort, et på hver sin skærm. Det betyder at jeg kan spille fuldstændigt uden lag BF2 og andre krævende spil i max opløsning, mens jeg f.eks. ser tv og har msn kørende på den anden skærm. Det kunne jeg ikke med kun ét grafikkort selv med HT på cpu'en. Men med 2 grafikort kører det som smurt.

Selv om jeg kører med SLI lige pt. så er det andet faktisk federe i praksis. Med SLI kan man ikke køre med dual skærme, men ok, man kan jo ændre det i driverne, men det er IMO lidt kikset at man skal genstarte computeren for at enable det. Det er ok at man skal flytte et par flueben i et driverpanel IMO, men at man skal genstarte computeren hver gang man vil spille og hver gang man er færdig er noget af en falliterklæring.

Men anyway, med 2 grafikkort kan man jo så også slutte endnu flere skærme til. Og når man (som mig) sidder med 12-13 skærme på arbejdet hver dag, så er man sq vant til at der er noget at lave hele tiden, og så er et spil langtfra altid nok til at tage hele ens opmærksomhed ;)