Bærbar 8200 kr.

Diverse d.  12. august. 2005, skrevet af Ru113
Vist: 277 gange.

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2005 18:34:47
Svar/Indlæg:
316/65
hej, jeg er lige startet på Handelsgymansiet, og kunne godt bruge en bærbar til at have alle mine notater osv. på..

jeg har kigget lidt på en mac, da designet er for cool og styresystemet tiltaler mig en del, men men, alle de andre i min klasse, og selve skolen har jo windows, kan jeg godt åbne deres word filer, og powerpoint osv..? :)
(altså kan word, powerpoint, excel osv. køre på Ibook?:))
det er sådanset den eneste hage der holder mig fra at investerer i en IBook..

eller, hvis dette ikke er muligt, så er jeg åben for andre alternativer med windows...
bare det holder sig inden for prisen, gerne med en ordentlig batteritid.. :)

(den omtalte ibook: http://www.edbpriser.dk/Listpr... )

MVH Rulle..

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2005 18:57:22
Svar/Indlæg:
1287/32
Microsoft laver en mac udgave af Officepakken. Så din mac computer burde ikke have nogle problemer med at samarbejde med skolens windows maskiner.
Dog er det en god ide og sikre sig skolen ikke ikke bruger programmer i undervisningen der kun kan køre med windows.

Dette har voldt mig som Linux bruger problemer da Matematikundervisningen på mit gymnasie baserer sig på to programmer: Geometer og TI interactive. Geometer kører uden problemer i wine, mens jeg er blevet nødt til at køre TI interactive med vmWare.

Endvidere baserer fraværs systemet der blev brugt sidste år sig på en eller anden håbløs ActiveX løsning hvilket betyder at den kun kan bruges i Internet Explorer. I år er dette system heldigvis blevet udskiftet med www.lectio.dk ...

Så undersøg om din skole benytter sig af lignenden platformspecifikke løsninger. Hvis ikke ser jeg ingen grund til at du ikke skulle købe en mac.
For jeg kan kun være enig med dig i at macs design er uovertruffent og MacOS er heller ikke dårligt... Selvom jeg personligt nok var endt med at smide Linux ind på den :00

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2005 19:05:17
Svar/Indlæg:
316/65
Mange tak for svarene Abild.. :)

Men den officepakke jeg har nu, den kan ikke smides ind på mac'en, eller hvordaN?

vore IT undervisning foregår på skolens egne computere. så ingen ko på isen der ;) :)

Hvor indkasserer man så sin studierabat på apple's hjemmeside, nogle idéer? hehe :D

kan ikke umiddelbart finde det nemlig. :)

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2005 00:19:25
Svar/Indlæg:
316/65
No answers? 😕

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2005 01:30:33
Svar/Indlæg:
1287/32
Hvis du nu har en Microsoft Office pakke til Windows nu kan den ikke bruges til en mac. Der medfølger en 30-dages testudgave af office i computeren.
Vil du bruge Office efterfølgende bliver du nødt til at købe en ny officepakke for mac.

Ellers findes den gratis pakke OpenOffice.org i en udgave for mac. Denne pakke har fuld læse/skrive understøttelse for microsoft formater og den tildredsstiller alle normale office behov.

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2005 01:36:19
Svar/Indlæg:
316/65
Okay, openoffice lyder nice.. :)

kan det også lave et powerpoint show?
altså med alt hvad dertil hører? :)

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2005 01:47:49
Svar/Indlæg:
316/65
har lige kigget på HP'en, har fundet svar..

sry for mine dovne spørgsmål... :r

men hvad så med spil.. kan denne mac køre f.eks wow, bare nogenlunde acceptabelt? :)