SATA-disk, problemer efter BIOS update!

Diverse d.  13. august. 2005, skrevet af buzz.dk
Vist: 186 gange.

buzz.dk

Overclocker
Tilføjet:
13-08-2005 12:18:51
Svar/Indlæg:
2/1
Har et GIGABYTE GA-K8NF-9 bundkort, som jeg skulle bios updatere. Herefter kan jeg ikke opstarte styresystemet. Min SATA disk (den eneste disk i pc'en), kan jeg godt se i BIOS og har den som 1 valg ved boot, men den booter ikke fra diske under opstart, men prøver istedet, at bote fra CD/DVD.

Hjææææælp.. ?:(

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2005 13:09:51
Svar/Indlæg:
4112/53
Har du været inde at sætte den nye BIOS op, så den var "magen til" den gamle, mht. indstillingerne?

Check lige din boot priority, om du har fået ændret den.

buzz.dk

Overclocker
Tilføjet:
13-08-2005 16:20:04
Svar/Indlæg:
2/1
Alt skulle "stå" korrekt i BIOS. Har nu installeret ny disk (alm), og kan sjov nok se min SATA disk under "enhedshåndtering" men kan ikke se den i "stifinder".... :x

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2005 16:47:28
Svar/Indlæg:
4112/53
Så har du mistet dine data på din SATA hdd.

Kan være du er heldig, og kan "nøjes" med at "aktivere" din SATA hdd.
Gå ind i Diskhåndtering ved at H-klik på Denne computer --> Administrer der har du den ude til venstre.
Herinde kan du se din hdd, og er der et "indkørsel forbudt" tegn, så skal du "bare" tildele den et bogstav, så kan du være heldig, at den kan køre igen, uden at du mister dine filer.

buzz.dk

Overclocker
Tilføjet:
13-08-2005 20:02:29
Svar/Indlæg:
2/1
Hej igen og tak for hjælpen. Har et program (GetDataBack for NTFS), som kunne redde de fleste data. Så nu er jeg "kørende" igen!!. men undrer mig stadigvæk over, hvorfor problemet opstod. Det kan jo ikke være meningen, at jeg ikke kan BIOS opdatere fremover.. x(