DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D og Creative Sound

Diverse d.  14. august. 2005, skrevet af speed.up
Vist: 228 gange.

speed.up
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2005 06:49:57
Svar/Indlæg:
119/27
hejsa, jeg skal lige høre om der ikke er nogle som kører med disse to ting som kan hjælpe.
kan sgu ikke få det til at virke sammen, lydkortet fungere perfekt i andre bundkort og efter at jeg har prøvet lydkortet onboard må jeg sige, at jeg ikke kan forstå at man kan leve med et lydkort onboard. kæmpe forskel.
nå men mit problem er at når audigy kortet bliver smækket i så cracker den konstant, både i spil og ved lidt surfen på nettet.
har prøvet både med og uden opdateringer af driveren.
sat kortet i en anden port.
har kigget lidt på creative hjemmeside og kan se at jeg ikke er den eneste med dette problem, så PLEASE der må da være et geni som har fået det til at virke sammen eller har guldkornet.

m.v.h

speed.up

LTn
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2005 06:57:48
Svar/Indlæg:
34/3
Har du deaktiveret driveren til onboard?



LTn
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2005 07:01:37
Svar/Indlæg:
34/3
Prøv eventuelt at tage lydkortsdelen af bundkortet, (aner ikke om det har nogen virkning) man skal jo ofte tænke lidt kreativt, når man støder ind i problemer med HW. :)



#3
MN
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2005 08:47:04
Svar/Indlæg:
304/63
#0 jeg har selv haft en del bøvl med mit. Det drillede faktisk på samtlige bundkort med Nforce chipsæt. Løsningen var at bruge drivercd'en der fulgte med, bare installer det hele. Genstart og gå så ind på Creatives hjemmeside og vælg Software autoupdate, genstart og kør dernæst en software autoupdate igen. Af en eller anden grund skal den update køres 2 gange før det hele virker som det skal. Ved ikke hvorfor de ikke kan rette fejlene ved første update.



speed.up
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2005 09:54:34
Svar/Indlæg:
119/27
#3 skal lige have det helt på det rene, du mener at jeg vælger software autoupdate og genstarter inden den henter opdates ?



#5
MN
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2005 10:30:21
Svar/Indlæg:
304/63
Ok. første trin :du installerer alt fra din driver cd

genstart

så kører du en autoupdate og installerer opdateringerne

så genstarter du og kører en autoupdate igen og du vil se der er 1-2 nye kritiske opdateringer til den forrige opdatering

herefter skulle det gerne virke. Jeg har prøvet det på en del bundkort efterhånden, alle med Nforce chipsæt, og ovenstående var løsningen, uanset om det var SB Live eller Audigy.