Mach II USB halløj

Køling d.  14. august. 2005, skrevet af kimo-san
Vist: 338 gange.

kimo-san

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2005 21:57:58
Svar/Indlæg:
34/6
Hej der.

Jeg har lige startet min nye prommy op.... og den kører ved første bootup, men så er mit spørgsmål, Der står noget i manuellen om et USB stik der skal sættes på mobo´et efter man har installeret sin prommy software..!
Softwaren er installeret, men der er intet USB stik, kun en ledning med fem ledninger i (den er sort), er det den der skal på en USB på mobo´et eller hva så?
Og er det i orden at der kommer lidt kondens ovenpå kølerhovedet?

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2005 22:16:02
Svar/Indlæg:
3346/81
Det er korrekt at for at få prommysoftwaren til at virke, så booter du ind i Windows - og monterer så USB stikket på moboet.

Ledningen er ganske rigtigt sort, og munder ud i et lille fladt stik a la et jumperstik - den hvid ledning skal sidde øverst på USB stikket. Du må lige konsultere dit mobomanual hvor der kan være placeret et on board USB stik.

Jeg har også lidt kondens på kølehovedet - lidt som om den sveder - det burde forsvinde efter en tid - når lidt af kølegassen er brændt af.

Tomgun

kimo-san

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2005 22:21:12
Svar/Indlæg:
34/6
Tomgun min ven i nøden.

Det virker.

Den kører -54, og det er jo ikke så godt da jeg bruger arctic silver 5, som kan klare ned til -50 hmmm.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2005 22:25:13
Svar/Indlæg:
14079/622
Brug AC ceramique i stedet :i

kimo-san

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2005 22:29:24
Svar/Indlæg:
34/6
Jeg har skruet helt ned for min condenser og exhaust fans, så jeg håber at komme op på -49 grader og så må jeg ud og købe noget andet øv øv.

#3=>AC ceramique klare mindre minus grader, jeg er blevet anbefalet MX-1 af Tomgun.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2005 22:30:31
Svar/Indlæg:
3346/81
#2 - He he - men jeg synes at du i går lagde ud med at du ville køre med MX-1, og siden besluttede dig for at køre uden !?
:)

Ceramique eller MX1 er det bedste - jeg vil lige nævne at der på min var en forskel på ca. 7°C i performance mellem AS Silver og MX1 - det var vi vist også inde på i går? :e

Tomgun

kimo-san

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2005 22:38:51
Svar/Indlæg:
34/6
#5 - Du har ret, men jeg ville bare igang med det samme og AS5 var det eneste jeg kunne få fingre i, men det kører og nu skal jeg desværre skille lortet ad igen, for at få noget nyt snask på.

Der var desværre ikke nok asetek snask på til at dække hele kernen så jeg gik i panik og købte hvad jeg kunne få fingre i, surt show.

Men i morgen står den på MX-1. ! ;)

kimo-san

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2005 22:39:40
Svar/Indlæg:
34/6
- 50 grader, netop nu, så kan den nok holde til i morgen hehe

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2005 22:41:57
Svar/Indlæg:
3346/81
I'm sure 🙂 Jeg ku' bare ik' la' vær'! Du kan i øvrigt roligt lade dine fans køre på normal.

Tomgun

kimo-san

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2005 22:44:30
Svar/Indlæg:
34/6
Tak endnu engang. Du hører jo nok fra mig i den næste tid som ny prommy ejer. he he

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2005 23:15:47
Svar/Indlæg:
3346/81
#9 - You're most welcome - og hvad jeg ikke ved - hvilket er ikke så lidt - det er der garanteret andre MachII ejere der kan bidrage med :i

Tomgun

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2005 00:10:47
Svar/Indlæg:
1287/32
Kondensen på oversiden af kølerhovedet har intet med kølergas at gøre og Kølergassen forlader desuden heller ikke på noget tidspunkt systemet.
Lidt baggrundsviden om teorien bag faseforandrings kølesystemer er ikke en dum ide før man begiver sig ud i ejerskab af sådan en Mach ;)

Under drift bliver evaporatoren kold nok til at vandet i den omgivende luft kondenserer. Det er den eneste grund til kondensdannelsen.

Det er meget normalt at der dannes kondens på evaporatoren og hvis du overclocker din processor nok burde kondensen heller ikke volde dig de store problemer. Du skal dog stadig være meget opmærksom på hvor meget kondens der dannes.

Da min Mach 2 i et kort periode kølede en ikke overclocket 2,4ghz p4 blev evaporatoren så kold at der dryppede kondensvand ned på mit 9800 pro - noget det definitivt ikke havde godt af :(

Så nu kører jeg altid med et stykke køkkenrulle viklet omkring hovedet. Det er ikke specielt kønt, men det holder kondensvand væk fra min øvrige computer så jeg kan sove en smule tryggere om natten ;)

Held og lykke med din mach videre :)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2005 00:24:04
Svar/Indlæg:
3346/81
#11 tak for den patroniserende tone 🙂 Det er altid dejligt at blive talt ned til fra en bedrevidende :e

Jeg er ikke enig med dig - forklar venligst hvorfor der i disse som i industrielle systemer fiser freon/kølemiddel af systemerne - hvorfor de taber tryk, og skal efterfyldes. Der er åbenbart noget jeg har misset i den sammenhæng.

Vi kan vel godt blive enige om at hvis fyldetrykket falder lidt, så vil kondensertemperaturen vil stige -> at kølehovedtemperaturen bliver en smule lavere -> mindre kondensdannelse på kølehovedets udvendige side?

Det er da klart som blæk i en ølflaske at delta t, mellem kølehovedet og omgivelserne er udslagsgivende for hvornår der dannes kondens - dertil kommer den aktuelle luftfugtighed.

Jeg har, ligesom dig, også køkkenrulle indenfor rækkevidde, af samme årsag.

Har spekuleret på om silicagel - der bl.a. anvendes til tryklufttørring, men også til at holde fugt ude fra elektronikkomponenter, måske nogen husker disse små poser der ligger i emballagen - kunne være en kondensforsikring, nogen der har prøvet?

Tomgun

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2005 00:49:28
Svar/Indlæg:
1287/32
Beklager tonen, det var ikke ment på den måde det kom til at lyde... :r

Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med industrielle systemer, men jeg er altså stadig ikke overbevist om at personlige kølesystemer også lækker køleveske. Disse, herunder også frysere og køleskabe kører jo i årevis uden at genopfyldning er nødvendigt.

I det 1 1/2 år jeg har haft min mach har jeg ikke opdaget nogen nedgang i hverken kondensmængde eller kølerydelse

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2005 08:21:48
Svar/Indlæg:
3346/81
#13 - fair nok 🙂

Anyway - jeg dobbeltchecker med min kilde - og kommer lige tilbage.

Tomgun