Ram Køler og så pille af igen ?

Overclocking d.  15. august. 2005, skrevet af Wise Guy
Vist: 227 gange.

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2005 10:46:41
Svar/Indlæg:
1604/60
Hej alle

Jeg har fået mig sådan et sæt G.Skill PC4800 moduler, det er dem uden ram kølere på, men hvis nu jeg så alligevel får lyst til at montere et sæt, f.eks dette kit:

NorthQ NQ-3900 DDR Memory Heatsink
http://www.hardware-test.dk/oc...

Er der nogle af jer der har erfaringer med dette kit eller andre ?
Og hvad nu når man så sælger videre igen ? er der risiko for at den piller alle labels, men serienummer osv af så garantien er pist borte.... ?

Håber der er en eller anden lille geek ;) der ved lidt om dette :)

Formanden

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2005 10:55:01
Svar/Indlæg:
286/9
I de fleste tilfælde virker de heatspreaders ikke ret godt. De kan endda være med til at isolere for varmeafgivelse.

Der er jo også en grund til at de bliver leveret uden :)

Hvis du virkelig vil give dine RAM nogle tæv, så sæt en blæser henover dem - det er meget mere virkningsfuldt...

Formanden

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2005 10:55:29
Svar/Indlæg:
286/9
...så slipper du også for tvivlen om de rykker labels af ;)

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2005 11:29:24
Svar/Indlæg:
1604/60
Tja Formanden, tror du har ret, sad også og kikkede på G.Skill´s site, og deres moduler med køler på, havde heller ikke bedre timings osv...

Er bare kommet fra Geil PC4400 moduler som blev over 60 grader varme......

Men jeg prøver uden og ser, jeg har vist en kasse med lidt stumper i, så hvis de ikke arter sig så kommer der vand på ;)

Tak for hjælpen :)

T-max

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2005 11:54:15
Svar/Indlæg:
649/35
Jeg har haft sådan et sæt 4400 le og der havde jeg også sat heatspreaters på men det hjalp NADA.. men der imod hvis du sætter en 80 mm blæser over den med en elastik ned omkring ramsoklen så skal du se løjre jeg hentede 10 mhz på rammene ved at smide den blæser på ;)

og hold dig langt væk fra de heat spreathers, hvis du vil undgå den blæser så find nogle kobber profiler der kan sidde seperat på hver enkelt ramkreds, det virker også ret godt, det har jeg sat på mine bh5 bench stikker, men en blæser er nummer#1

hilsen T-max

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2005 10:28:41
Svar/Indlæg:
1604/60
#4 ok tak for hjælpen :)

Tja så må man jo hellere finde en blæser frem, det er bare lidt fjollet at man forsøger at lave en stille pc, og så skal der hænge en 80 mm og "flanne" rundt inde i kassen.... :l

Er der ingen der laver vand på ram....