Creative X-Fi test

Litteratur d.  16. august. 2005, skrevet af Jesse James
Vist: 1164 gange.

Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
16-08-2005 21:47:29
Svar/Indlæg:
1373/34
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2005 02:01:09
Svar/Indlæg:
1888/560
Er det kun mig der synes, at det ser ud som om RAM chippen ligner noget en nørd, med hang til lidt sjov, har loddet på kortet? :e

Glæder mig sq til Tomshardware og Anandtech (eller jeg selv) får fat på et X-Fi :)



xEox
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2005 02:08:30
Svar/Indlæg:
34/4
Det lyder som et utrolig attraktivt kort for mig.... Nogle idéer til hvornår jeg kan forvente at få fat i sådan et kort?



comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2005 05:45:05
Svar/Indlæg:
1230/171
#2: Skulle ligge i butikkerne fra sidst i august, så det er lige op over.

Link: http://www.pcmag.com/article2/...

Håber i øvrigt at Fatal1ty versionen også kommer i en udgave uden front (som jeg ikke får plads til i mit tower) og fjernbetjning (som jeg mener er overflødig).

/comment



Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2005 11:37:36
Svar/Indlæg:
2845/91
Jeg har lige spurgt min indkøber, og han sagde at det skulle komme ultimo (sidst) september.

Ja det er meget intressant kort specielt den del med at det gør musikken bedre(?) var jeg ellers helt sikker på var et marketingsgimmick... :D



Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2005 11:38:48
Svar/Indlæg:
1643/172
De har også en test på Soundblaster.com men om man kan stolle på dem. Det ved jeg så ikke. Måske fusker de lidt med resultaterne.

Link:
http://www.soundblaster.com/pr...

Men priserne er altså ikke lige frem så billig som folk går og tror. Det billigeste kort bliver jo over 700 kr og det dyreste kort bliver lige så meget som et 6800 GT kort. Så vis man står mellem valget mellem et 6800 GT og et lydkort så giver det jo lidt et billede af hvor dyrt et kort det er.

Priserne:

Sound Blaster X-Fi Elite Pro [US$399.99] -- features professional-quality digital-to-analog converters with 116 SNR etc, "top of the line" solution

Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS [US$279.99] -- designed to meet performance demands of world's best-known professional gamer, Johnathan "Fatal1ty" Wendel

Sound Blaster X-Fi Platinum [US$199.99] -- ideally versatile sound card to suit all digital entertainment experiences

Sound Blaster X-Fi Xtreme Music [US$129.99] -- able to upgrade any existing library of MP3 or any music files to the Xtreme Fidelity audio standard



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2005 11:59:24
Svar/Indlæg:
4120/115
Tror lyden minder meget om de andre kort i Audigy2 serien, for de benytter igen en DAC fra Crystal, og umiddelbart, ud fra billederne, ser det ud somom de har brugt det samme diskrete udgangstrin som før også... DAC'en på det nye kort er en CS4384 ( http://www.cirrus.com/en/produ... ) Men noget man lige skal lægge mærke til, det er at de slår sig på den er SACD kompatibel, og det er selve DAC'en også, altså kompatibel med DSD signal... men der findes vist ingen DVD drev der er??? (ikke såvidt jeg ved ihvertfald...) så lad være med at satse på det, som et alternativ for en SACD afspiller!

Men i andre sammenhæng ellers en meget smart DAC, har sku aldrig før set, hvor de både understøtter PCM og DSD! 😉



BUDDA-X
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2005 16:33:16
Svar/Indlæg:
475/12
Ahh... til den pris må det nok være muligt at finde noget feder, f.eks et m-audio kort.

Og man kan vel kun gisne om hvad de vil koste når man rent faktisk kan få dem hos danske forhandlere.



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2005 18:44:39
Svar/Indlæg:
4120/115
#7
Tror heller ikke du skal lægge hele opfattelsen af det nye X-Fi som et lydkort... X-Fi konceptet er jo en meget kraftig DSP, som bla. kan gå ind og lave en masse af den audio håndtering, som cpu'en før skulle klare, og desuden en masse andre ting til også 😉 Men som rent audiofil kort, så findes der helt givet andre kort der levere en bedre lyd...



AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2005 19:12:22
Svar/Indlæg:
1135/38
Fedt så kan man snart få noget godt lyd i BF2 da den jo understøtter X-FI fra creative. Er sku spændt på hvad det gør ved FPS. i SP/MP mode




BUDDA-X
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2005 23:55:13
Svar/Indlæg:
475/12
#8
Ja ok... måske det kan gøre nogle sager i f.eks spil som er lavet til det.

Ang. DSP så er M-Audio jo all about that - via ASIO. Og det river godt i løgene f.esk CuBase, og andre lydprogrammer der understøtter det.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2005 10:28:48
Svar/Indlæg:
23132/740
Flip-Chip Package, ekstra ram-modul? :e

Need I to say more guys? :00

Jeg savler allerede. Sidder her og kigger på mit SoundBlaster 16 (ISA), AWE64, PCI128 (det "rigtige"), Live! Player 1024, Audigy 1 og mit nyeste Audigy 2.

Jeg siger jer. Jeg har aldrig glædet mig. En programmør med evnerne til rette, vil kunne få det meget sjovt med den nye DSP.

Det er jo en lille computer i sig selv. Det er nok bare et spørgsmål pm tid, inden alle tilføjelseskort, "ligner" hinanden. Vi mangler sådan set bare netkortet.

Vi har set:
Fysik kort
Grafikkort
Lydkort
TV-kort
Osv.

Det hele på et "bund"-kort, det styrer det hele. Uhm uhm. Sjovt som industrien bevæger sig frem og tilbage. Eneste alternativ er nok bare en chip hvor det hele sidder i, nej hov... vent! :o

Onboard lyd, net osv. :e



#12
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2005 00:26:58
Svar/Indlæg:
4018/217
11# he ja hvis sådan en kommer så¨vil jeg købe den. tror også at den ikke vil bruge så meget strøm som en alm computer når alt er i en chip.



#13
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2005 10:53:59
Svar/Indlæg:
1135/38
NoNig# der er da kommet en Audigy 4 hvis du ikke er klar over det. HEHEHE :e



4532602
 
Overclocker
Tilføjet:
27-08-2005 02:42:31
Svar/Indlæg:
15/0
Var jeg den eneste der begynde at savle da jeg læste at de bruger Burr-Brown komponenter :p Sammenlignet med andet audioudstyr med disse komponenter så er det faktisk en billig digital for-forstærker med softwarestyret signalvælger 8)

- Jeg vil lige prøve at give de hardcore gamere et andet syn på tingene :e

For en audiophil er det vigtigste faktisk D/A-converteren og de analoge komponenter. Selv her ca. 23 år efter Philips (og Sony) lancerede den første CD-afspiller bliver de 16bit D/A og A/D-convertere forældet næsten lige så hurtigt som en CPU fra Intel og AMD.

Derfor håber og tror jeg at ingeniørerne hos Creative har styr på den hardcore matematik bag både DSPen og converteren :i så det bliver ren magi når deres nye DSP kommer til at trylle med mine 16bit Wave-filer. Det er nemlig nødvendig for at de andre komponenter på printpladen kan komme til deres fulde ret.

Desuden: Hvis de tydligt har kunnet høre forskel på de computerhøjttalere de har brugt i TomsHardware så er der virkelig en forskel i.f.h.t. tidlige "lydkort" :e :00

Der er kun en ting jeg er tvivl m.h.t kvaliteten, og det er hvor meget støj strømmen når at "samle op" inden den den når frem til kortet ;) - det har faktisk betydning for komponenter af den her klasse :00



4532602
 
Overclocker
Tilføjet:
27-08-2005 02:44:44
Svar/Indlæg:
15/0
Fik jeg sagt at jeg får klunker af sten når højttalere fra Creative og Logitech bliver solgt og anmeldt som Hi-FI?