Stofanet IP/Gateway

Software d.  17. august. 2005, skrevet af Pingel
Vist: 573 gange.

Pingel
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2005 15:15:27
Svar/Indlæg:
25/18
Jeg vil gerne dele en stofanetopkobling mellem en bærbar og en stationær pc. I netværket er allerede tilsluttet 3 pc'er, der alle deler en stofanet familieopkobling (op til 5 dynamiske IP-adresser kan tildeles). Den ene af disse pc'er vil jeg nu gerne have skal dele sin opkobling med min bærbare via sine to netkort. Problemet er imidlertid at jeg ikke kan få forbindelse fra den bærbare til internettet ligemeget hvilke IP- og gatewayindstillinger jeg forsøger mig med.
Jeg ønsker ikke at opkoble den bærbare via hub'en som de 3 andre pc'er. Og jeg har som sagt en opkobling der tillader 5 dynamiske adresser, så det burde være muligt så vidt jeg kan se. Det eneste jeg mangler er finde ud af hvordan IP-indstillingerne mv. på de involverede netkort skal være.
Nogen der nogen form for anelse om hvad jeg snakker om?


Pingel
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2005 22:17:54
Svar/Indlæg:
25/18
Jeg har nu fået det til at virke. Næsten. Sådan lidt fra tid til anden. Problemet er nu at gateway-ikonet i netværkssteder, og forbindelsen til internettet, forsvinder efter et par min. brug. Det betyder intet om der bliver sendt data over forbindelsen - den ryger efter ca 5 min lige meget hvad...

Jeg synes det bliver mere og mere sært.



Pingel
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2005 22:19:43
Svar/Indlæg:
25/18
For lige at forklare nærmere: Når forbindelsen forsvinder kan jeg køre Guiden Netværksinstallation og få forbindelsen og gateway-ikonet tilbage i et par min.