Overclocker
Tilføjet:
17-08-2005 16:15:52
Svar/Indlæg:
0/11005
Min CPU-temperatur går amok - 85C - inkl højfrekvent tone efter udskiftning af strømforsyning. Indtil videre sker det kun under CPU testene i 3DMax05. Det er ikke et reelt varmeproblem, da jeg både har købt ny CPU-køler, ventilationsblæser og Arctic Silver 5 efter problemet opstod.
Men det fortsætter, og selvom det p.t. kun er under høj CPU-aktivitet i 3DMax05 er det irriterende - for kan man virkelig ikke udskifte en strømforsyning uden at noget skal gå galt? Jeg er altid forsigtig, og derfor irriterer det mig, med tryk på *irriterer*. Der raslede godt nok et stykke loddetin ud af Codegen 400W strømforsyningen, da jeg tog den ud af æsken. Jeg vurderede det til at være noget overskuds-tin eller noget der ved en fejl var havnet i den fra fabrikken af. Måske skulle man bare have returneret den øjeblikkelig :l
Nu er jeg gået tilbage til min gamle Codegen 300W strømforsyning, men det har ikke ændret noget bortset fra færre WATT til rådighed. Hvor sidder den CPU-temp-monitor henne, og kan den laves, udskiftes, fjernes...? Kan man aflive den højfrekvente tone? Kan man skære temp-monitoren væk med en lommekniv som den belastende igle den er? Efter problemet indtræffer og pc'en er i hvile, står temp'en stadig på 85C, mens lyden optræder bare ved bevægelse af musen. Problemet forsvinder først ved genstart, og få sekunder efter er temp'en normal inde i BIOS.
Det kan ikke være rigtigt, at man skal returnere et bundkort og lave en RMA-sag pga sådan en latterlig ting (som forhandlerens teknikere måske ikke oplever, eller konkluderer at det er min egen fejl, så man bare faktureres for høj teknikerhyre på 400 kr. inkl moms).
Pc'en fungerer jo fint nok ellers. Man har bare lyst til at smadre den temp-monitor :00