Problem med ny PC.

Diverse d.  18. august. 2005, skrevet af System
Vist: 280 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-08-2005 07:27:17
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej HT-users!

Skal lige starte med at sige at det er en DEL år siden jeg selv har samlet en computer, derfor mit indlæg ;)

Har købt følgende til en ny computer:
ASUS P5WD2 Premium
Intel Pentium 4 EE 3.73ghz
Kingston 2x512mb 533mhz DDR2 Dual
ASUS Extreme N7800 GTX
WesternDigital Raptor 74GB S-ATA
NorthQ 400w PSU
Plextor PX-740A

Har lige nogen indledende spørgsmål fra samle-processen

Billede af bundkort

1: Hvordan skal RAM'ene sidde for at køre dual? Først sad de begge i channel1 gul+sort, så stod der under boot-up at de kørte single channel. Så satte jeg den ene sådan at de begge sad i de gule. Nu siger den så dual channel intervieled... Er det så fint nu?

2: Da jeg skulle sætte køleren (boxed) på CPU, stod der i manualen (ja hvem læser den :e) at de låse-pins skulle presses ned diagonalt, så sagt så gjort, bortset fra at den ikke ville i i den ene side, måske var jeg lidt overforsigtig. Men jeg pillede køleren af igen, med det resultat at ½delen af thermal-pad'en sidder på cpu og den anden del på køleren !? Jeg blev så enig med mig selv, efter at have læst et sted at den alligevel smelte, at montere den alligevel! Nu viser den så 60-63C i bios :( Not good vel?

Nå.. men den booter jo fint op. Så nu til mit hovedspørgsmål

3: Jeg har monteret mit DVD-drev i primary IDE (Jumper: Cable) og min HD i SATA-1. I bios registrerer den HD'en som third-master. Og ved IDE detection registrerer den DVD'en som primary master. Sætter min XP cd i og vil boote fra den, og når den har detected DVD-drevet skriver den 'bootable cd in device 0'. Men derefter går den til tom skærm og en cursor der blinker oppe i venstre hjørne, og der er ikke mulighed for ALT+CTRL+DEL.. Cut Ellie!

Nogen der kan hjælpe? Har overvejet at købe noget af det der artic silver-3/4/5 hvad skal jeg evt. købe?

Mvh. Philip aka. den frustrerede :00
Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
18-08-2005 10:06:56
Svar/Indlæg:
58/21
1) De skal bare sidde i den samme på begge RAM slots. Dvs. brug de gule eller de sorte RAM slots. :)

2) Intel processorer bliver generelt meget varme. Så du kan evt. investere i en ny CPU køler, da den boxed ikke altid er så god som andre. :(
Ellers kan du tage køleren af igen, og rengør både CPU og køler for kølepasta. Derefter putter du et nyt lille lag kølepasta på, sådan at det dækker CPU'en.

3) Har du en diskette der fulgte med SATA disken? For den skal du bruge under indstallationen af Windows. Lige når den har bootet op, skal du trykke på F5 eller F6. Men det står hvad du skal trykke på, for at indstallere et tredjeparts software.

Jeg håber det lykkes. :e

Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
19-08-2005 10:02:05
Svar/Indlæg:
58/21
Er du sikker på, at din Xp Cd virker??? Ellers er det dit DVD drev der er i stykker. Det er umiddelbart hvad jeg lige kan komme på af løsninger.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2005 14:16:01
Svar/Indlæg:
4230/89
#4. du har husket at sætte dit DVD-Drev til First Boot Device...!!?
ellers begynder den jo slet ikke at læse fra drevet... ;)

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2005 17:10:05
Svar/Indlæg:
7263/260
yea, gør som #5 siger også tryk F5 eller F6 ..