Kølepasta på AMD cpu = ingen garanti?

Bundkort / CPU d.  18. august. 2005, skrevet af Gläserbeine
Vist: 386 gange.

Gläserbeine
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2005 16:35:48
Svar/Indlæg:
22/19
Hejsa

Jeg faldt lige over denne artikel, da jeg kiggede på en ny cpu

http://www.xtremetek.com/info/...

Jeg er ikke helt med på, hvad det er de referer til man så skal bruge, men synes også det lyder underligt... :l

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2005 16:55:20
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er så ligegyldigt.. rent det af, og de vil ikke kunne se det.
Der er jo heller ikke garanti på CPUer der har været andet end stockkøling monteret, vel ?
Det er lidt latterligt, men sådan er det..



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2005 17:01:15
Svar/Indlæg:
2126/135
Der står at garantien frafalder hvis du bruger andre kølere end boxed kølerne fra BOX, og at du kun må bruge den PAD der sidder på stock køleren.

På retail cpu'er (uden køler) er der faktisk ingen garanti fra AMD's side, men butikken har oftest en 1 års ombytning af cpu'en...

Altså din ægte garanti gælder KUN når du bruger stock køleren med den pad der sidder på.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2005 17:58:43
Svar/Indlæg:
6052/189
dog har jeg oplevet de få gang jeg måtte RMA'e en AMD cpu at de spurgte om jeg nu vidste hvad jeg lavede når jeg monterede min cpu og sådn, og der svarede jeg at jeg havde styr nok på sagerne, og at jeg har haft brugt tredieparts pasta og køler, og det var de godt tilfreds med..

det er jo kun for at sikre sig at en eller anden nap ik bruger tandpasta ( ikke at det ikke kan bruges vel Bonghjerne ?? :e ), og et eller andet stykke stålplade som køler.. ( måske lidt overdrevet med den stålplade :P )

Mvh