ChrisF: Det er naturligvis klart at et trænet øje lægger mærke til mere på skærmen end et utrænet.
Det er det samme når du lytter til musik og har sansen for at spille på en guitar.
Som jeg siger i testen er det en objektiv vurdering at selv 8 ms TN paneler trækker mere eller mindre slør. Det subjektive ligger i, at langt de fleste slet ikke bemærker dette.
Som anmelder bliver jeg dog nødt til at være kritisk for at opretholde en vis saglighed, samtidig med, at jeg kan forholde mig objektivt.
Som jeg også siger, er det en af de hurtigste TN baserede skærme jeg nogensinde har siddet foran og det bakkes da også op af andre testere. Forstå mig ret - personligt ville jeg hellere end gerne bruge den pågældende skærm til spil, men for hensynets skyld undlader jeg at ytre min egen mening på et så ekstremt niveau i testen.
Øhm, hvad jeg prøver at sige er nok: I og med at langt de fleste slet ikke bemærker slør på skærmen og meget, meget få ser det som et problem, selvom de kan bemærke det ved grundigt eftersyn, så vil skærmen være yderst velegnet til spil. Derfor ser jeg ingen grund til at fravælge den med mindre du på forhånd kan sige at du er super pernitten omkring sådanne ting, hvilket du næppe er hvis du ikke er vant til spidsbelaste og vurdere skærme.
Som du siger, er der ofte et "men" ved det jeg siger, men jeg håber heller ikke du forventer alverden for de penge man køber en Samsung 913B for =)
Den er naturligvis overgået af mange skærme, som så også er meget dyrere.