DVD Brænder død?

Diverse d.  19. august. 2005, skrevet af McTBeer
Vist: 198 gange.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2005 09:30:44
Svar/Indlæg:
361/82
Hejsa.
jeg ved ikke lige helt hvad der sker med min dvd brænder. Når jeg prøver at brænde en iso med dvd decrypter og div andre programmer kommer der en fejlmedelelse om noget med Power calibration area error. er der nogen der ved hvad det er ?

et screenshot af problemet kan ses her

det mærkelige er at man fint kan bruge den til at læse dvd skiver og alm cd'er med.

Mit system består af tre harddiske, et 6800GT GFX, dvd drev og brænder, P4 650, 1 gb ram og så en 500W PSU northQ med 30amp på 12v linje. kan det være fordi den ikke kan levere nok power til systemet?

Laziter

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2005 11:10:37
Svar/Indlæg:
208/3
Prøv i første omgang at rense dit drev, det kan nogen gange gøre det.
Ellers prøv at skifte medier, nu ved jeg ikke hvilke skiver du bruger i øjeblikket, men også ved medieskift kan fejlen undgås.

Power Calibration Error opstår når laseren ikke har "kraft" nok til at brænde på et område i mediet, ofte opstår fejlen hvis man bruger medier der ikke er 100% kompatible med brænderen.
Der findes en hel del læsestof på nettet omkring PCE, prøv at søg lidt på google.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2005 11:54:09
Svar/Indlæg:
361/82
jeg har en sony dvd brænder og bruger veratim skiver, så kan ikke forstå hvis det er det der gør det. men det kan ad godt være at det er det, fordi jeg har opdateret firmware på den så det er en dru500a i stdet for en 110 eller hvad den nu hed før.
har aldrig haft problemer med billige skiver før

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2005 12:54:45
Svar/Indlæg:
361/82
mærkeligt - den kan godt brænde på alm cd-r

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2005 13:57:17
Svar/Indlæg:
1906/25
Problemet er varme.

Din brænder må ikke have noget under sig (andet cd-rom drev fx).

Jeg vil anbefale at du sætter en blæser under dit drev.

Tag en 12 volt blæser, og sæt nogle stykker bølgepap, træ eller lign på siderne, så den kan sidde i et 5.25" drev

Sæt evt. blæseren til at køre med 7 volt.

Brug sæt blæserens 0 leder i den røde og 12 volts i den gule på et strømstik. Så larmen den ikke og den køler nok.

Hvis den absolut ikke vil brænde dvd'er længere, må du hellere benytte dig af garantien.