ASUS 6800 v 9999/TD højre spænding

Overclocking d.  19. august. 2005, skrevet af System
Vist: 306 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
19-08-2005 14:03:39
Svar/Indlæg:
0/11005
Halløjsa.
Jeg har købt mig et ASUS 6800 v 9999/TD AGPgrafkort og har brugt RivaTuner til at åbne til 16X6vp men der kommer artifacts/grafikfejl under test med 3Dmark03.

Er der nogle der ved om det hjælper hvis man skruger volten op på kortet til 1,4V. eller det bare er kortet der ikke lige gider bruge de sidste pibs.... ???? ?:(

POPPER ?
balder

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2005 14:08:18
Svar/Indlæg:
367/3
Det hjælper ikke at give core mere spænding, hvis der er fejl på de lukke pipelines/shaders.

the

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2005 14:11:04
Svar/Indlæg:
1019/119
det er ikke til at sige. hvordan kan det være det kommer fejl i 3dmark03 og ikke 05? lyder sjovt da 05 er mere GFX krævet. men ellers er der en guide til voltmod på 6800 GFX, vil lige sige det ikke er mig der har lavet guiden, ham der har lavet den hedder hvist nok Twins. her er den så.
DogW||Blizzard (ved ikke hvordan det staves) skrev en "guide" til "voltmod" på 6800. Det gøres udelukkende af software, så du skal ikke frem med loddekolben

Programmer der skal bruges:

- NiBiTor v2.0a ( http://www.mvktech.net/index.p... )

- nvFlash v4.46 ( http://www.mvktech.net/index.p... )

Fremgangsmåde:

- En Floppy sættes i diskettedrevet og denne formateres til en startdiskette
- Dernæst lægges hele indholdet af nvFlash 4.46 over på disketten (4 filer)
- Computeren genstartes og floppy vælges som "1st boot device"
- Floppy starter op, og man står nu med A:\
- Man starter altid med at tage backup af bios, da det også er denne der skal redigeres i og flashes på
- Det gøres ved at skrive nvflash -b oldbios.rom
- Når dette er gjort tages disketten ud og der genstartes ved Ctrl+Alt+Del
- Der startes op i windows og programmet NiBiTor v2.0a åbnes. backup'en af den gamle bios, oldbios.rom, ligger på disketten, og denne åbnes med NiBiTor v2.0a.
- Når Bios er åbnet gåes ind under fanebladet "Voltages" hvor man, under 3D, kan skrue op til 1.4v
- Efter dette er gjort gemmes bios med et navn som fx. nybios.rom (bare kald den nybios, programmer sørger selv for at det er en .rom fil)
- Husk at gemme nybios.rom på disketten, ellers kommer man ikke så langt
- Computeren genstartes nu, og den starter op så den står i A:\ prompt igen.
- Dernæst skrives nvflash -5 -6 -f nybios.rom Og bios flashes
- Når flash er ovre, ca. 30 sek, tages disketten ud, og der genstartes, kortet kører nu med 1.4vCore og clocker meget bedre
- Samme fremgangsmåde bruges for at flashe med 1.5v, der skal man bare sætte Flueben i Extend Voltage Table

HUSK NU AT BIOS-FLASH ER PÅ EGET ANSVAR, DET ER I MEGET FÅ TILFÆLDE DER SKER NOGET, MEN HUSK AT HAVE I BAGHOVEDET AT HVIS MAN ER TILSTRÆKKELIG UHELDIG KAN MAN RISIKERE AT SMADRE SIT KORT

Hvis flash går galt, kan du flashe tilbage til den gl. bios hvis slutter din skærm til et PCI-gfeller onboard)

og så kan du softmodde det. Det er ret nemt og ret ufarligt: www.aphix.dk

håber for dig at det hjælper. prøv dig frem. men en anden gang så søg lige da du spare em tråd ved det. vil også lige sige at jeg har gjordt det og nu får mit GFX hvis nok 1.47volt.

The name 8)

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2005 19:20:15
Svar/Indlæg:
1089/98
Havde samme problem med mit Gammel GeFroce FX5700Ve, der kom os fejl i 3DMark 2003 men ik 2005 :o Men der var det jo for meget oc ;)

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2005 21:43:06
Svar/Indlæg:
2029/63
Når i falder over det så smid lige en guide til Vmod af 6800 PCI-E :D

kan nemlig ikke åbne mine shadere eller noget :( Og flash er pænt danger i det lange løb ;)

Mistede en Tv-out chip og et gfx tog skade af 1.5