Moderator
Tilføjet:
20-08-2005 17:46:24
Svar/Indlæg:
2458/91
Ja... nu vil jeg endnu engang lægge min PC´s skæbne i jeres hænder, og håbe på at kunne få den til at køre igen... :x
Det startede med at jeg idag modtog mit nye CD-brænder drev. Jeg pillede det gamle CD-rom drev ud, og satte brænder-drevet i i stedet.
Da jeg startede PC´en op, kørte den fint, men hverken mit brænder-drev eller DVD-drevet figurerede under "denne computer" (i enhedshåndtering stod der under brænder-drevet: enheden kan ikke starte. fejlkode 10)... DVD-drevet stod ingen steder.
Derefter indstallerede jeg driver til Brænder-drevet med dette hjalp overhovedet ikke.
Begge "jumpere" stod i midten på begge drev. Jeg fik at vide at jeg skulle flytte Brænder-drev´s jumperen til højre (altså mod kablet)... derefter ville jeg starte PC´en, men den var helt død. Ingen respons what so ever. Og er det stadig....
jeg har efterhånden prøvet ALT:
1. Tjekket alle stik om de sad korrekt. FLERE gange.
2. Flyttet "jumperen" tilbage til "midten".
3. Taget strømmen væk fra både Brænder-drev og DVD-drev.
4. Skiftet rammene ud.
5. Taget GFX ud og ind igen.
6. Taget strømmen fra HD.
7. Sat det gamle CD-rom drev i igen og fjernet brænderen.
8. Lavet en clear-CMOS... både med det nye drev i og uden.
Muligvis har jeg prøvet flere ting, men kan sgu ikk huske det hele...
Den er stadig fuldstændig død. intet lys ingen lyd overhovedet.
Mindes dog på et tidspunkt at jeg hørte en svag "stød-lyd" der kom fra power-knappen... sådan en lille "PPffffffttt-lyd"... men er ikk 100 % sikker.... kan bare huske at jeg undrede mig over det...
Jeg håber der er nogen der har nogle gode idéer... for jeg er sgu løbet tør for dem nu... x(
den skulle åbentbart bare "trues" med en ny PSU..... typisk.... nå men nu er den da startet...
HMM... PROBLEMET IKK LØST HELT ENDNU.. MEN JEG ARBEJDER LIGE LIDT PÅ DET...