Bundkort:
Velg Asus A8N hvis du vil have et godt og stabilt bundkort som kører optimalt "out of the box" Det har få indstillingsmuligheder og det er pinligt dårligt til oc.
DFI Lanparty NF-4 Ultra-D
OC boardet hvor selv den mindste detalie kan forandres igennem den meget omfattende bios. Det tillader op til 4v vdimm og mere vcore end du kommer til at få brug for. Desuden er alle mosfet chipsene kølet med store heatsinks.
Der skal en del tweaking til før det kører fulstendig optimalt
MSI boardet er et kompromis imellem de to.
Personligt ville jeg nok vælge DFI'et og det er det board jeg har været mest glad for nogen sinde!
Hvilket board du skal have kommer an på dine behov
CPU
Det ser helt fint ud!
RAM
Køb Køb Køb!!!
Dog synes jeg du skal droppe ram heatsinken - de skader mere end de gavner.
Diske
Vurder om du virkelig har behov for raid. Du vil kun få minimal forbedring af loade tid på programmer og bruger du ting som videoredigering eller photoshop vil du få mere ud af 2 seperate diske.
Det der virkelig betyder noget for dekstop brug er diskens respons tid der ikke bliver forbedret af raid.
Det eneste område raid 0 gavner er ved store mængder sekvensiel læsnig/skrivning.
Endvidere fordobler du chancen for at miste alle dine data da et svigt fra en af diskene vil efterlade dig med halve filer.
Grafikkortet
XT PE kortet yder selfølgelig best så hvis du har pengene til det er det det åbenbare valg.
Ellers er X800XL imo det kort der giver mest for pengene.
Selv har jeg et fra powercolor der, i modsætning til det sapphire du foreslår, er udstyret med vivo og 2 dvi udgange.
Kabinet
Har lige samlet en computer i det kabinet og må sige jeg ikke bryder mig om det... hverken indvendigt eller udvendigt.
Ligesom tt's andre produkter har det IMHO et "14 årig cs lamer's konfirmationsgave" agtigt præg, desuden er deres generelle produktkvalitet tvivlsom.
Jeg ville nok have valgt et LianLi PC65 der ikke koster vildt meget mere men det ligger både kvalitets og udseendemessigt i en HELT anden kategori.
Men smag og behag :)
PSU
Jeg har aldrig hørt noget specifikt om den psu men vil aligevel tillade mig at betvivle dens kvalitet. De andre kabelfrie psuer på markedet har klaret sig dårligt i tests.
Jeg ville nok gå efter en ChillInnovation 510W eller hvis du vil ofre lidt flere penge på det skal du gå efter nogle af de mindre modeller fra mærker som enermax, ocz, tagan, antec