Kan man ikke få lov at sælge noget

Diverse d.  21. august. 2005, skrevet af Die_Happy
Vist: 281 gange.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 00:40:32
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg prøvede tidligere at sælge noget, men der gik ikke mange minutter før jeg var både latterlig, og at mine priser var fuldstændig åndsvage og at jeg aldrig ville få den pris og at man kunne få noget MEGET bedre til den pris osv...

Og nogen skriver endda bare et eller andet mærkelig ... Fik da heldigvis B@NG til at slette alle de indlæg, men det kan da ikke passe at det er så useriøst?

Har netop haft samme problem på hol - no wonder - hvor min tråd straks var blevet en diskutionstråd om hvorvidt man mister garantien på cpuen eller ej når den har været overclocket. Havde egentlig håbet at hol ikke ville leve op til sit rygte, men det skete altså. Dog var en admin rimelig nem at få fat på, men har dog droppet at prøve og sælge der.

Men kan det passe at det er så svært at få en seriøs salgstråd i gang??

The

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 00:42:16
Svar/Indlæg:
2651/179
Underligt troede ikke at folk skrev sådan i salgstråde her på oc.dk. Men har åbentbart været for længe væk...

Mvh.

snake_dk

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 00:43:20
Svar/Indlæg:
191/8
hehe well tror ikke oc er det bedste sted at sælge hvis du vil have en fair pris. Det virker til at bare ting er et par måneder gammel så er det intet værd :e

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 00:44:06
Svar/Indlæg:
6899/119
du må undskylde, hvis det blandt andet er mig du hentyder til.

Mener bare dine priser er for høje sammenlignet med hvad man kan få i ny stand i dag.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 00:45:23
Svar/Indlæg:
1373/34
Vil ikke mene at det er svært at få en seriøs salgstråd her på siden. Der er dog altid nogle som ikke forstår at byde fair samt overholde en god tone :(

Men vil stadig påstå at man kan få en god/seriøs salgstråd. Såfremt at det er de rigtige som kigger og byder...

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 00:54:25
Svar/Indlæg:
3385/80
#1 + #2 + #3

Man kan godt få en seriøst salgstråd her hvis man er heldig og praktisk talt giver tingene væk.
Men jeg har været her på sitet er nogle år snart, og regner heller ikke med at blive skræmt væk sådan liiiige ;)

#3 Ja, jeg hentyder til bl.a. dig.. Synes du gik over stregen der - dit sprog var ikke vildt godt. Du kunne nemt have skrevet det pænere eller endnu bedre - have sendt mig en pm.

Heldigvis plejer moderators eller admins at være nemme at få fat på ;) Det burde bare ikke være nødvendigt.

Nu prøver jeg er sælge min FX55 til 2/3 af prisen, så må vi se hvad der sker ;)

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 00:59:14
Svar/Indlæg:
1762/50

Du kan jo heller aldrig være sikker på at der er nogle der straks byder lige netop din mindste-pris? :00

Hvis du kan få samme stykke harware i fra nyt i Tyskland / England, er det jo helt klart at fortrække at købe det der istedet for at købe brugt og med fuld garrenti...

Så hvis du apsolut vil af med det, skulle du jo nok overveje at sænke dit evt. HBO...

3,5k er alligevel også en slags penge! :e

Mvh. Overbuary!

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 01:00:04
Svar/Indlæg:
6899/119
men jeg vil til stadighed give #4 ret ;)

BTW, så skal det ikke ske igen :r

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 01:01:02
Svar/Indlæg:
624/55
Jeg er lidt enig med Die_Happy, jeg synes man burde sende en pm hvis man har en kommentar til sælgerens tråd, så kan sælgeren vælge at ignorere den eller tage det til sig.
Det påvirker jo eventuelle købere at der fx står at "det er det ikke værd"
Det må være op til køberne at vurdere, istedet for at de får en ide om at de kan få produktet for praktisk talt ingenting...

Jeg finder det langt mere respektfuldt at send en pm i stedet...

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 01:02:20
Svar/Indlæg:
1762/50
Fuldstændig enig med #8

Godt Sagt! ;)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 01:02:39
Svar/Indlæg:
2870/65
Die_Happy

Vi har tidligere handlet med hinanden...fin handel...god tone osv. takker for det.

Men, jeg må tilstå, at der på det sidste er set nogle små-kedelige tendenser herinde på OC:

1. Folk har mere tendens til at flame hinanden/komme med små-besynderlige kommentarer end for 1-1 1/2 år siden.

2. Priserne givet for HW er meget svingende. Nogle gange giver folk næsten fuld pris for selv ældre genstande...andre gange ser man folk byde laaangt under den egentlige værdi..selv om det er gode varer der er sat til salg.

Ofte ser man relevante kommentarer, men lige så ofte ses det andre følge op på en kommentar, uden det egentligt er nødvendigt.

At Advanced Micro Devices har sin egen holdning til prisen på noget af det du har sat til salg må være en sag mellem ham og dig. At andre begynder at tage så kraftigt del i den diskution, er ikke noget som skete tidligere på OC...det er hvad jeg mener med en lidt kedelig tendens/udvikling.

Just my 10 cents.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 01:02:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Die_Happy

Kan sige det med to-tre fraser:

1: Folk her ved hvad tingene er/bør være værd

2: Folk her er ofte unge teenagenere der (no offence) måske ofte taler/skriver før de tænker

3: Nogle kan bare ikke nære sig

Intet af ovenstående er ment nedladende. Men tit og ofte, så har nogle svært ved at respektere de kriterier der bliver sat i en salgstråd. Den del af forum er 100% brugernes, og crew blander sig ikke i affærer deri.

Dog! - Så er enhver velkommen til at skrive en PM, og henlede opmærksomheden på en - efter vedkommendes mening - uvedkommende kommentar/tråd.

Man skal ikke satse på at få fuld pris for sine ting her (ved godt der er enkeltstående tilfælde folkens, men hold jer til debatten).

Men det er bare en nørd-ting, det der med lige at skulle spille lidt klogere end alle andre, og liiige bevise hvor meget (lidt?) mere man ved end alle andre (se f.eks. bare i nyhedstrådene: "Det er da ikke en "nyhed"... :00").

Så tror ikke der er andet at gøre end at mane til fornuft, slå koldt vand i blodet og sende en PM hvis det tager overhånd.

Det er et frit land og et frit forum. Der skal være plads til alle.

Sommetider kan en henkastes kommentar i en køb/salgstråd dog også være til gavn og fordel. Så jeg mener ikke man skal slå ned på det med hård hånd, men lige tænke sig om.

Ellers, er der jo den udemærkede PM-funktion. Længere er dén ikke :i 8)

Når alt dette er sagt, så håber jeg sgu at folk kan finde ud af at respektere hinanden, og hinandens kriterier i sådanne tråde (såvel som resten af forum) og så bruge crew'et med fornuften ;)

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 01:04:04
Svar/Indlæg:
1373/34
->#8

Helt enig :D

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 01:04:26
Svar/Indlæg:
3385/80
#7 Jeg er glad for at du kan se din fejl i den tråd ;) Så alt glemt - du er ikke længere "stemplet" ;)

#8 Præcis - bedre kunne det ikke siges. 8)

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 01:09:28
Svar/Indlæg:
734/32
Kan også kun melde mig enig.
1 ting er at "prutte lidt om prisen" som vi jyder jo gør ( har ikke glemt dig sajmon ;) )
en anden ting er at skrive ligegyldige ting "bare for at skrive", jeg synes dog det er ok såfremt sælger skriver noget urigtigt og folk retter det.
Måske en evt. interesseret køber skulle oprette en tråd i et andet forum her på siden såfremt vedkommende har spørgsmål eller på anden måde ønsker at ytre sig.
Det er nok en problematik som bliver meget svær at løse :l

Teresa

Moderator
Tilføjet:
21-08-2005 11:42:49
Svar/Indlæg:
2458/91
#0 hvis du har mod på at oprette en tråd mere, så skriv mindstebeløbet du vil have for sagerne.... så kan folk byde dét eller lade være....

Hvis du vælger at oprette en tråd til, skal vi nok holde øje med at den kører i en ordentlig tone... ;)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 16:42:26
Svar/Indlæg:
3346/81
Generelt ville det være skønt hvis man undlod at fylde folks tråde op med ligegyldige kommentarer. Uanset om det er en salgstråd eller ej.

Og det her besserwisser pis tænder mig totalt af - og jeg skal gerne indrømme at jeg deaktiverer/redigerer i det med hård og egoistisk hånd - det behøver ingen at spilde deres tid med at læse.

Jeg er klart af den opfattelse at oc.dk er et hårdt forum at sælge i - folk ved godt hvad det bør koste - MEN - hvis man ikke har tænkt sig at købe noget - så hold dog kæft, med de der "Det er da alllllllltttttttt for dyrt" bemærkninger. Hvis man er seriøst interesseret i at købe, så ser jeg intet problem i at man "prutter" om prisen - evt. via PM.

Men hold jer fra at smide irrelevante kommentarer i andres tråde!

Tomgun