Falcon 4.0 med Dual-core

Litteratur d.  21. august. 2005, skrevet af NoNig
Vist: 928 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 11:19:05
Svar/Indlæg:
23132/740
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
sgt.hp

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 11:38:03
Svar/Indlæg:
436/69
Falcon 4.0... Det er da mega gammelt.. Burde da sagtens kunne rykkes rundt af de CPU'er vi har i dag.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 12:55:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Det er en relancering af det gamle Falcon 4.0, og har fået tilnavnet "Allied Forces" ;)

Her er minimumskravene fra "dengang":
http://www.atari.com/us/suppor...

Her er minimumskravene til den nye udgave:
http://www.gamers.com.my/title...

Det er ikke bare en gang hokus pokus. Der er virkelige nogle tal der skal knuses, hvis man vil spille Falcon 4.0 (det nye), til fulde. Sådan har det altid været med flysimulatorer. Novalogic har været gode til at lave nogle... erhm, "ikke-så-krævende" og stadigvæk flotte simulatorer.

Det er svært at sætte en CS-gamer ind i hvor krævende det er, da en flysimulator ikke så meget går ud på FPS, da det er nogle helt andre og langt mere komplekse beregninger der hører med. Physics-kortet der snart kommer, kan måske sætte det lidt i relief, og man kan nu få en del, af den realistiske fysik, jeg som flyentusiast, har savnet ved alm. 3D spil/shooters :)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 12:55:52
Svar/Indlæg:
3346/81
#1 - det kan godt være, men som NoNig skriver, så er der nok heller ikke så meget at hente på fps fronten, som at AIen og hele den dynamiske kampagne der kører ved siden af kan afvikles i parallel, og hvorfor ens egne dueller ikke bliver choppet op.

Har fløjet Falcon 3.0 sønder og sammen - har kun fløjet en smule Falcon 4 - damin daværende maskine havde det hårdt med programmet.

Tomgun

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 13:04:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Falcon 3.0 fik nyt liv på min Pentium 200 MHz MMX'er, i forhold til mine forældres aldrende AMD 486 på 25 MHz :e

Men ja. Har sgu savnet det i lang tid. Jeg har næsten opgivet simulatorer, da jeg ikke ejer en computer der kan køre til tilstrækkeligt tilfredsstillende. Prøvede på et Dual Pentium 3 jeg havde en kort overgang. Det kørte super.

Savner af og til de stille timer om natten, hvor man kunne tage en tur over Øresund eller fra Skagen til Sønderborg.

Det er sådan noget, der gør spillene værd at spille. At man har en ægte fornemmelse af at flyve.

To ting jeg synes der er fedest ved (fly)simulatorer.

1: Svævefly - det er pissesvært. Men med surround er det næsten en IRL oplevelse.

2: Kampsimulatorer. De bliver bedre og bedre. Tænker ikke på IL2, men på Jane's og Novalogic. De er ved at være rigtig gode til den slags.

Savner lidt fra producenterne af "F-16 Fighting Falcon" (<i>Digital Integration ltd.</i>) - Nok den bedste F-16 simulator jeg har prøvet, ud over den der står i Nørre Sundby :e :00

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 13:15:10
Svar/Indlæg:
3346/81
Yeps - den der F-16 fra DI havde en god balance mellem game og simulation, mens den stadig kunne spilles på rimelige maskiner.

Der kom s'gu da også en 3D patch til den så man kunne køre den over 3DFx kortene - yes!

Har elsket at smide dem gennem stereo anlægget og en projektor - noting better than a rwy på endevæggen i stuen, og så et par bulderstore JAMO skramler med noget diskoteksbas til at understøtte efterbrænderen :e OK - konen syntes ikke det var så fedt kl. 1 om natten - :r :l

Novalogic havde også en godt hit med en F-16 serie, hvor man kunne game på nettet via ens 28.8K - det fungerede glimrende og var en af de bedste on-line oplevelser jeg har haft.

Tomgun

shadowking

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 13:17:25
Svar/Indlæg:
201/8
Men får helt lyst til at anskaffe sig en Dual core bare for det spil... Savner en rigtig god fly simulator :)

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 14:22:15
Svar/Indlæg:
2786/120
Hehe... Ja, kan da huske de gode gamle dage, da der stadig blev lavet ordentlige kamp-simulatorere... Den sidste jeg spillede var Jet Fighter - Full Burn fra 1998, men det kunne så også køres på en 133mhz P1 med 32mb RAM og VooDoo1 kort :00... Men hold kæft hvor var det skægt at plaffe fly ned med 2000km i timen :e
Håber da på at vi snart igen ser en fly-simulator, der ikke "kun" går ud på start landing, og flyv lige... :)

MVH.
Toke :)

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 18:15:17
Svar/Indlæg:
2175/21
ja vi mangler ageias physX kort...kom så med dem!!!!

har spillet aces over europe på min 486 dx2.....men har sq ikke kunnet finde dets efterfølgere (WW2 fighters) i nogle butikker...men nu har vi jo bf2 der kan bruges for at komme af med fly-afhængigheden :D

sgt.hp

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 22:21:48
Svar/Indlæg:
436/69
#2. Såforstår jeg da bedre... Spillede nemlig en del Falcon 4.0 på en 450'er for mange år siden..Hvorfor har de ikke kaldt det 5.0 når der er så meget nyt??

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
22-08-2005 01:01:38
Svar/Indlæg:
15982/637
#1: Det er fra 1998 og er stadig kongen af alle flysimulatorer (tæt forfulgt af Jane's F/A18) . Tro mig selv om spillet er gammelt kan det bringe mange maksiner i knæ med enorme slagmarker og flere hundrede AI enheder der også skal beregnes fysik til. Flysimlatorer er langt mere krævende at køre end FPS shooters.

Det glæder mig rigtigt meget Falcon 4.0 kommer igen, jeg har da stadig originalen af Falcon 4.0 og manner det er bare "flysimulatoren" - hvis man er hardcore flysimmer som mig så finder man ikke noget bedre.

#5: Det er stadig den samme dynamiske campaign.

Heclo

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2005 21:53:38
Svar/Indlæg:
219/10
4#

Hvad er der galt med il2? det er da det min favorit i hvert fald. før det var det Jane's ww2 fighters der styrede, men da jeg prøvede at installere det for et par måneder siden, begyndte jeg hurtigt at kede mig, det savner ligesom lidt af den realisme il2 har :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2005 08:34:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Der er stadigvæk mange gode flysims.

-> #7

Det er da noget af det hyggeligste, selvom jeg selv godt kan lide en god dogfight.

Nemlig i modsætning til Novalogic's "metodik", med at fyre dem ned på 20 km's afstand med et AMRAAM.

-> #8

Håber på at se mere jord-dynamik. Savner lidt tanks i bevægelse (Jane's) og "folk" der løber skrigende bort, mens man danner en grav af Sidewinders lige i røven på dem :00

-> #9

Fordi de kan...

-> #10

Er man F-16 fan, så er "Falcon" det fedeste. Er man til andre fly, så er det altså Microsofts der er den bedste. Micropose har også haft nogle gode, men det er (igen) tilbage i 486-dagene.

-> #11

Syn's bare ikke det var så godt :l