Kan mobil og pc kommunikere via infarød?

Diverse d.  21. august. 2005, skrevet af Cawc
Vist: 477 gange.

Cawc

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 12:15:00
Svar/Indlæg:
30/83
har lige fået en ny mobilos, da den gamle, ikke havde det så godt. (en sjat øl og en flyvetur var mere end den ku tåle), den nye er en samsung shg-e700, og jeg tænkte nu på om man kan få dette lille bæst til at snakke med sin pc, da de jo begge ha IR port... jeg har prøvet at ligger den ved siden af pc'eren, så de ligger port mod port 5-10 cm imellem, man computeren finder den ikke, kan det være fordi de køre med forskellig hastighed, eller skal der noget bestemt software til....

nogen erfaringer?
alt er velkommen.

snake_dk

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2005 12:18:44
Svar/Indlæg:
191/8
Jeg kan i hvert fald med min Nokia når jeg har installeret PC Suite. Tror du skal finde noget software til den på Samsungs side. Du har husket at aktivere infarød på din mobilos? :D

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 12:22:15
Svar/Indlæg:
1906/25
Hvis din IR port er sat til (evt. i bios), så bør du kunne tænde for din mobils IR port og bede den lede efter andre enheder.

Derefter burde windåsk poppe op med at den har fundet en ny enhed.

Du skal nok have noget software af en art, for at kunne overføre ringetoner, billeder og adressebog etc.

Cawc

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2005 12:38:04
Svar/Indlæg:
30/83
IR port i pc er sat til.... kan se det, når jeg kommer for tæt på min kærestes bærbar.... og har også aktiveret den på mobilen, men stadig ingen respons... har hentet et prog. på samsung's hjemmeside, (image-maneger) men der er i programmet ikke muligheder for at se instillinger eller ligende for tilslutning. jeg ved at man kan få et datakit til telefonen (kabel osv.) men jeg tænkte bare at det ville være penge ud af vinduet, hvis IR portene virkede....