Det synes jeg nu nok jeg har belæg for at sige. Jeg driver en lille legal og ganske momsregistreret forretning i min fritid - mest med at bygge og sælge kundespecifikke PC-Systemer til mindre firmaer, og privatkunder af forskellig art.
Jeg har været in buissness i over 3 år, og har en kundedatabase på lige over 1100 styks på nuværende tidspunkt.
Jeg har selv forsøgt mig med både ECS / Biostar / Shuttle / DFI ( dengang det var et cheap ass produkt ) bundkort en del gange, og de har faktisk aldrig skuffet mig, ihvertfald ikke indenfor den periode på 2 år, som en maskine nu engang skal kunne holde, ifølge købeloven. Indkøbspris er en vigtig faktor, når det ikke er nørder man sælger til - og som følge heraf, er jeg temmelig eksperimenterende og åbenhjertet overfor alle mærker af HW.... ;)
MEN
Jeg har haft smidt ASSF**k bundkort i 21 af mine kundemaskiner, og 10 af dem har indtil videre opgivet ævred indenfor det sidste 6½ måned. Det kalder jeg eddermanme ikke nogen særlig fed statistik.... :00
Onboard lydkort som skratter, og netkort som taber IP adresser / laver andre sære ting er de hyppigste fejl på dem - og jeg vil derfor IKKE betragte ASRock som noget godt mærke. Man får meget for pengene på papiret, ja - men reelt set er det et low-budget produkt - og den slags må man forvente er af ringere kvalitet. Samtlige 10 maskiner har fået enten Abit eller MSI bundkort med samme specs, og har kørt upåklageligt siden da.
Når man kun er en person i forretningen, så fylder 10 RMA sager indenfor et halvt år temmelig meget....